Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?

Mer
3 år 11 månader sedan #1256470 av Cosmos
Båda mina föräldrar var psycho. På var sitt vis. Mamma var kall, min pappa en misshandlande hetlevrad fegis. En psykolog tyckte att jag kunde ha suttit i madrasserad cell om det inte vore för min konstitution.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256524 av memphis
Jag hade en bra barndom, men min mor drillade oss för mycket och min far kunde vara sträng han också. Jag hade inte en fri uppfostran utan det var mycket plikter.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256532 av Maxjohan1983
Mamma gillade att luras mycket. Minns en gång jag satt i barnstol i framsätet och morsan släpper ratten och säger nuuu krockar vi! Jag skrek som en stucken gris!

Men hur jag mår idag beror typ bara på dopaminnivåerna. Då jag inte tog meds under ett år och då var jag inte det minsta intresserad av spel, pengar och sånt. OCh jag blev jävligt extrovert och framåt. Det funkade i halvår. Sedan hade jag vanföreställningar och paranoia. Men nu idag har jag inte alls det skyddet. Efter bara 1-2 veckor utan meds blir det för mycket för mig.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
3 år 11 månader sedan #1256533 av Geta
Mina föräldrar tyckte också att det var roligt att skrämmas.
Mer
3 år 11 månader sedan #1256535 av Maxjohan1983
Det är nog ganska vanligt. Men om det blir ofta är nog inte bra mot barn. Blir en del stress kan jag tänka mig.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 11 månader sedan #1256600 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?
Jag kanske var för hård mot mamman som mördade sitt barn att hon borde steriliseras? Men det är bara för hon ska inte kunna få nya barn och göra om det. Troligtvis kommer hon få högst tio år och inte livstid. Men vem är jag att döma henne? Hon kanske är sjuk och behöver rättspsykiatrisk vård. Jag skulle aldrig kunna mörda ett barn eller skada. Så jag förstår inte hur allvarligt störda människor kan vara och göra sånt. Jag tänker bara att ondskefulla människor har hamnat fel i livet. Men jag kanske har fel att det finns ingen hjälp att ge dom, att dom ska bli goda människor. Men ni tänker hon förtjänar inte andra chans till botgöring? Jag är bara så förvirrad. Kanske är det så att människor förändras inte? Men jag kan inte bara ge upp hoppet på mänskligheten att det finns inte ett sätt att människor kan göra gott hur fel i livet än dom hamnat efter straff såklart. Eller efter rättspsykiatrisk vård. Eller jag är helt borta?