Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?

  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1256885 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?
Okej förstår dig nu, tror inte heller att du föds med färdig personlighet, men du bär med dig erfarenheter från tidigare liv, du kanske möter en del människor i nu levande livet som du känner kontakt med, din familj du har nu kan du ha levt med innan men i en annan konstellation, sen det här att barn är lika varann precis som många är i olika åldrar, har nog med den sociala faktorn att göra, behovet att vara som alla andra, passa in i mönstret. Vi kan nog gå hela livet ut utan att komma i kontakt med den inre kärnan, den som är din egen alldeles speciella DU, Du och din själ, ditt inre gå hand i hand och bli till en SJÄL ett JAG. Det går inte alltid i en handvändning, men när du finner vägen så vet du, min själ mitt jag sammankopplade till dig . Jag blir mig själv, det är en vandring, jag förstår att du har många djupa tankar, många frågor, frågor som söker svar, svaren du söker får du söka utanför ramarna. Sök varsamt, låt svaren sjunka in undan för undan innan nästa fråga ställs och jag tror inte du ska söka den mediala världen jag tror du ska söka dig till en diakon, många gånger är de väldigt kloka och med en väldigt fin människosyn, de möter fotfolket i sin vardag varje dag. Det är en väg du kan ta, men jag är ganska säker på att du finner den, och du är inte kall känslomässigt bara för att du inte tycker att barn ger dig särskilt mycket känslomässigt, känner dig ganska oberörd av barn. Då är det inte rätt för dig och så vet du det, är däremot övertygad om att det finns något där ute som kan beröra dig.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan - 3 år 10 månader sedan #1256894 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?
Jag tror eventuellt på tidigare liv minnen och tankar kring det, men vet inte vad jag ska tro. Diakoner? Jag har fått mina svar än så länge. Men man vet aldrig. Svenska kyrkan har väl fått tror jag mycket skit pga sin historia? Men dom har förändrats ganska mycket?

Min väg igenom livet är just nu meditation och bearbetning med dom själsliga såren och trauman både från barndomen och som vuxen. Tack vare meditation har jag kommit längre än annars inte.


Jag vet vem jag är och jag vet vem jag inte är. Det är inte pga jag vet inte vem jag är som att jag i vissa situationer är inte mig själv. Jag är mig själv i en hel del andra sammanhang. Så brukar det vara väl för dom flesta?
Last edit: 3 år 10 månader sedan by Admin1.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1256903 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?
Tror den insikten kommer så småningom med stigande ålder, tror det beror på vilja att anpassa sig till andra, men om man går till det innersta, skär det sig och blir utåt ett teaterspel, det gör dig obekväm , tror det är känslan som säger att du inte kan vara den du är utan att ifrågasättas, som får dig att följa strömmen och inruta dig. Så länge man är medveten om att det är ett teaterspel, kommer det inte bli till ett hinder du når dit när du är redo.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 10 månader sedan #1256911 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Seriemördare? Vilket tema hade ni valt?
"Sigmund Freud" kan hänga sig!
Mer
3 år 10 månader sedan #1256925 av krokus

Geta skrev: Jag tycker att det är en myt att kvinnor är så svaga. Jag kommer från bondemiljö. Där var inte kvinnorna några svaga våp. Män är starkare fysiskt men knappt psykiskt. I borgerlig miljö ska nog kvinnor mer vara en prydnadsblomma.

Prydnadsblomma, hur länge orkar någon vara det?

Sen så att hemmafruar städar hela tiden, kan det bero på att de måste göra sig av med all irritation på något? Irritation över att de inte får tjäna egna pengar. Visst, det finns de som VILL vara hemmafru, men jag syftar exempelvis på kvinnor i Mellanöstern eller 50-talets Sverige.
Mer
3 år 10 månader sedan #1256926 av Geta
Min psykoterapeut sa att kvinnor som städar hela tiden har kaos i sitt inre.