Har ni Sexlust?

Mer
3 år 7 månader sedan #1290570 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har ni Sexlust?
Samhället önskar inte att vi med schizofreni ska skaffa barn. Det har inget med status att göra.
Mer
3 år 7 månader sedan #1290572 av Lejonhjärta
Svar från Lejonhjärta i ämnet Har ni Sexlust?
Japp, visst är sex naturligt. Det är när man gör en million dollar business av det som det blir äckligt. Tyvärr är många ungas första möte med sex via porren.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 7 månader sedan #1290576 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Har ni Sexlust?

Geta skrev: Samhället önskar inte att vi med schizofreni ska skaffa barn. Det har inget med status att göra.


Men varför ska samhället bestämma om man är lämplig eller inte att ha sex! Många blir frustrerade över att inte kunna idka sex på naturligt väg, kanske kemiskt kastrering är en lösning på vissa män, att kunna minska på det väldigt dåliga och farliga porrutbudet.

Visst har jag sexlust ibland, men jag ska vara ärlig att säga, att sex stressar mig på alla nivåer och plan. Det är irriterande med ofrivillig sex, men fan kroppen lyssnar ju inte.
Kanske det kan innebära en frid i sinnet hos somliga, att inte behöva tänka på sex? Men kastrering kan anses vara skamligt, då det betyder att det är våldsamma män, som man tillämpar kastrering på, resten får klara sig själv.

Men det anses också skamligt att begära hjälp mot denna porrindustri, som i första hand är ett slags maktverktyg för många män mot både män och kvinnor.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 7 månader sedan #1290579 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har ni Sexlust?
Både män och kvinnor kan sterilisera sig. När jag jobbade på gynekologisk avdelning, så var det kvinnor som var inlagda för ett sådant ingrepp.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
3 år 7 månader sedan #1290580 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Har ni Sexlust?
Jo, men sterilisering löser inte problemet! Man kan ha sex trots att man är steriliserad, kemiskt kastrering är nog det bästa på vissa män. Det är nog där missförstånden kommer och man vill sterilisera unga män och kvinnor, för att dem inte anses vara lämpliga för att skaffa barn. Men sexlusten finns kvar, men läkare kan ljuga för barn och sterilisera dem mot deras vetande.

Vars är världen på väg?
Mer
3 år 7 månader sedan #1290581 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har ni Sexlust?
Vitsen vid sterilisering är väl att man ska kunna ha sex utan bekymmer.