Tro på Gud/andliga upplevelser

Mer
15 år 7 månader sedan #146185 av Nissegossen
maktlös, det finns alla sorters människor som pratar om "Sin" tro och som anser att de har lösningen och vill pracka på andra det. När två religioner möts, så finns det fundamentalister som inte kan vika sig från "sin" tro och då uppstår konflikter!

De dumma dj*vlarna skapar bara motsättningar och i stor omfattning grunden till alla krig!

Var och en blir salig på sin tro, om man verkligen själv har kunnat ta till sig den, för Gud vill inte krig och någon människas död överhuvudtaget.

Så, man kan kalla det ett gift om man inte tar sin egen religion på allvar och inte prackar på andra sin stenhårda förstockna tro, om att ha alla sanningar och genomför dem med våld!!!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #146186 av Melun
Svar från Melun i ämnet Tro på Gud/andliga upplevelser
Strunta i alla dogmer och teser och religiösa regler och sträva efter det som Jesus vill GE er i första hand. Om ni visste vad Jesus vill GE er, skulle ni omvända er direkt. Men man vet inte det förrän han har gett det. Jag säger er; sträva efter pånyttfödelsen. Ni behöver få det Jesus vill ge er i första hand. Han behöver egentligen inget av er innan ni hör till honom och när ni hör till honom behöver han bara att ni förblir i honom.
Mer
15 år 7 månader sedan #146188 av Nissegossen
De värsta syndarna finns inom religionen, detta inom snudd på varenda religiös gruppering

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
15 år 7 månader sedan #146189 av maktlös

Fridsfurste skrev: Strunta i alla dogmer och teser och religiösa regler och sträva efter det som Jesus vill GE er i första hand. Om ni visste vad Jesus vill GE er, skulle ni omvända er direkt. Men man vet inte det förrän han har gett det. Jag säger er; sträva efter pånyttfödelsen. Ni behöver få det Jesus vill ge er i första hand. Han behöver egentligen inget av er innan ni hör till honom och när ni hör till honom behöver han bara att ni förblir i honom.


Vad vill Jesus ge mig? Vad kan Jesus göra för mig?
  • Melun
  • Besökare
  • Besökare
15 år 7 månader sedan #146190 av Melun
Svar från Melun i ämnet Tro på Gud/andliga upplevelser
Jesus vill ge dig ett nytt evig liv i honom i kärlek och sanning.
Mer
15 år 7 månader sedan #146193 av maktlös

Fridsfurste skrev: Jesus vill ge dig ett nytt evig liv i honom i kärlek och sanning.

8O

Jag vill inte ha evigt liv, jag vill inte ha nytt liv. Sanning, ja det kan vara bra ibland men helst står jag över. Låt mig bli gammal och dö och låt mig vara.