Jesus

Mer
13 år 11 månader sedan #298782 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus
Hördu Allafall, du äger inte Viska, vi andra har rätt att vara här lika mycket som du. Trivs du inte här så kom inte hit. Du mår nog inget vidare bra. Kram på dej. :hjärta :hjärta :hjärta
Mer
13 år 11 månader sedan #298800 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus
Så är det Allafall. Du har en trevlig avatar. :hjärta
Mer
13 år 11 månader sedan #298805 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Jesus
Något jag tycker är intressant är att judarna var och är ett väldigt vist folk om man tex läser enligt gammla testamentets ordspråksboken.

Men Jesus var och är ännu visare än judarna om du har läst enligt nya testamentet och det visar om hur Jesus fick kämpa dagligen mot ett vist folk som judarna och andra mer eller mindre lärda och skriftlärda människor.
Då förstår man att det ligger enorm kraft bakom hans väl noga utvalda ord när Han ställs inför olika situationer som Han är tvungen att bemöta.

Religion är inte bara ett uttryck för sanning utan även ett uttryck för människans behov av sanning, trygghet och hopp. Och är ett allmänmänskligt behov. Och i sökandet efter befrielse och trygghet prövar människan allt hon kan komma på.
Och då i den kristna tron står för en sanning överordnad all annan och har sin grund i den enda som verkligen kan befria människan och skänka henne trygghet är jag övertygad att det behovet bara har en lösning, nämligen frälsningen i Jesus Kristus.

Alla människor är obotligt religiösa på något sätt och kan erkänna att en slags tro på något är en lösning på livets största behov.
Kanske just därför att en del är tex. ateister för att de ser det som en lösning eller sanning i deras liv.

Den som söker skall finna...meningen med sitt liv...jag har funnit min mening och det är den kärlek som enligt Jesus pratar om i bibeln.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 11 månader sedan #298980 av Ready
Svar från Ready i ämnet Jesus
Jag bad Gud om vägledning i en viss fråga och nu har jag fått svar i verkliga livet. Vet dock inte om Gud har ett finger med i spelet? Jag vill gärna tro på en Gud som besvarar bön.
Mer
13 år 11 månader sedan #298995 av saara
Svar från saara i ämnet Jesus
Gud svarar nog på bön. Jag brukar be GUD om hjälp då jag t.ex har tappat nånting, för Han bryr sej om detaljer o småsaker också. Jag brukar säga åt Gud att DU vet ju var saken finns och du kan låta mej hitta den då du vill.Sen tackar jag GUD för att HAN vill hjälpa mej. Ibland har jag hittat saken ganska fort ,ibland räcker det några dagar.
Mer
13 år 11 månader sedan #299669 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Jesus
Jesus is lovely, like that! :)

<!-- w -->
<!-- w -->