Kristna till himmelen?

Mer
4 år 1 vecka sedan #1245257 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kristna till himmelen?

IngeF skrev: Det er ikke sikkert man tolker sin egen erfaring korrekt. Ei heller er personlig erfaring nødvendigvis relevant. En fantastisk kreftlege behøver ikke selv ha hatt kreft for å behandle kreftsyke.


Tycker att ni har fel Zoidar och IngeF, när det gäller det känslomässiga i vårt liv. Om jag känner glädje, är jag då inte glad? Om jag känner mig mätt efter att ha ätit. Är jag då inte belåten? Om jag känner stor kärlek för någon, kan den då vara falsk?

Mitt svar är nej. Känner jag mig glad så är det glädje jag erfar. Känner jag mig mätt så är jag belåten. Känner jag kärlek så är den absolut.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1245260 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kristna till himmelen?
Sammanfattningsvis. Allt som känns bra är bra?
Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1245267 av memphis
Svar från memphis i ämnet Kristna till himmelen?
Nej det har jag inte sagt alls. Men jag säger att man verkligen känner vad man känner.

Det finns saker som inte går att bevisa. Och känslor är en sån sak, men det gör dem inte mindre existerande. Kärlek till exempel går inte att bevisa och inte hat. Och inte glädje, och inte sorg. Men det gör dem inte mindre verkliga.

Det kanske handlar om att man är lite rädd för sina känslor och inte vågar lita på att de är på riktigt. Men det är det. Våra instinkter lurar oss inte heller. De ligger och väntar tålmodigt djupt inne i benmärgen, och rycker ut när vi behöver dem.

En dag kanske det går att bevisa sina känslor, då det säkert rör sig om hjärnkemi. Men tills dess får vi hålla till godo med att KÄNNA!

LOL.
Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 vecka sedan - 4 år 1 vecka sedan #1245289 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kristna till himmelen?
Memphis, tror vi pratar lite vid sidan om varandra. Jag håller med om att det vi upplever och känner är på riktigt. Det är en av få saker vi verkligen kan veta, att vi upplever känslor, tankar osv.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 1 vecka sedan by Zoidar.
Mer
4 år 1 vecka sedan #1245291 av björk
Svar från björk i ämnet Kristna till himmelen?
Du är mentor te mej Zoidar :D
Mer
4 år 1 vecka sedan #1245303 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kristna till himmelen?

björk skrev: Du är mentor te mej Zoidar :D


Vad bra! :)

Anchored in Christ ✟