Vad är meningen med livet?

  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314042 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vad är meningen med livet?
geta är inte du för gammal för alfonsböckerna? kom dom inte på 80 talet? har du läst böckerna?
Mer
3 år 3 månader sedan #1314044 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad är meningen med livet?
Nej, jag är inte så förtrogen med Alfonsböckerna.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314049 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vad är meningen med livet?
det var mina favoritböcker när jag var barn.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314087 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad är meningen med livet?

Pimed skrev: Man kommer aldrig över det. Men det blir mindre smärtsamt. Man får svar. Som du kanske inte just nu ser och hör.

Ja, det stämmer, smärtan blir lättare att hantera.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314094 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vad är meningen med livet?
sedan ska du inte känna skuld i det här. han hade redan bestämt sig och ville ringa dig för en sista gång. så gjorde min goda vän. vi hade inte haft kontakt på ett par år. sedan hör han av sig. jag förstod att nåt inte stämde men jag förstod inte att det var självmord. och även om man hade vetat hade man kunnat stoppa dom? troligtvis inte. jag har idag en god vän som fick ett samtal och personen ifråga hade självmordstankar och dom pratade och han sa det är lugnt att han inte tar sitt liv och la på luren och hängde sig.
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314114 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad är meningen med livet?
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, det har varit lite väl mycket självmordssnack på Viska senaste tiden. För mig alltså! Det gör ont!

Fast jag är också skyldig, försökte strypa mig med ett skärp i november och skrev om det här. Det är bra att Viska finns, men det finns en gräns för hur mycket emotionellt jag orkar med.

Viska och alla Viskare betyder mycket för mig. Ni ställer upp, jag försöker ställa upp för er också, ibland för mycket. Jag blir mentalt trött.

Vet inte hur många som minns när Räven försökte ta sitt liv och skrev om det i Skriklådan? Det var någon som ringde efter ambulans till honom. Det var jag. När jag och sos alarm lagt på hade jag panikångest, tårarna sprutade, jag hyperventilerade och jag var rädd att ambulansen inte skulle komma fram i tid. Redan under samtalet hade jag svårt att prata pga ångest.

Det är i perioder jobbigt att umgås med andra som mår dåligt, men samtidigt ger det mycket! Glöm inte hur värdefulla ni är. Faktiskt.