Vad är meningen med livet?

Mer
3 år 3 månader sedan #1313819 av notwoodstock
Jag vill inte vara så barbarisk. Mening och syfte är olika saker. Och man kanske tänker sig någon högre mening.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313844 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vad är meningen med livet?
Människor är känslostyrda. Må så bra som möjligt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 3 månader sedan #1313849 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad är meningen med livet?
Jag väljer att uttrycka mig rått: Meningen med livet är attt maximera vinsterna och minimera förlusterna.
Mer
3 år 3 månader sedan #1313852 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad är meningen med livet?
Cosmos,
jag har svårt att hantera förluster när det gäller relationer. Sorgen blir stor och övermäktig.

Innan min tidigare pojkvän tog sitt liv, hade jag inga rynkor. Sedan när han dog grät jag dagligen i säkert ett år, och självklart blev huden runt ögonen torr och känslig. Ibland grät jag så ofta att det sved i huden runt ögonen. Någon tipsade om zinkpasta, eller vad det heter? 
Mer
3 år 3 månader sedan #1313860 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad är meningen med livet?
krokus,
Sorg är den jobbigaste känsla vi människor har. Men ofta brukar ilska också finnas med, särskilt som vederbörande tog sitt liv. När mitt ex blev så sjuk och lämnade stan för gott, tog det tre år innan sorgen hann ifatt mig. Tror att det var därför den drabbade mig så hårt. Lyckades hålla mig ovanför ytan ute men när jag väl kom hem störtade jag mig i sängen och bara skrek, rakt in i kudden för att grannarna inte skulle höra någonting. Sorgen lättade efter något år men sammanlagt var jag nog rätt under isen i tre-fyra år. Men säger detsamma, antalet rynkor kom som ett brev på posten. 
Mer
3 år 3 månader sedan #1313864 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad är meningen med livet?
Att kunna känna sorg är inte säkert vid alla diagnoser.