Vad är meningen med livet?

Mer
3 år 3 månader sedan #1314240 av Nissegossen
Ett bollplank för ens tankar? Fick det genom sjukhuskyrkan hon jag fick var utbildad psykolog och hade en arbetsledarfunktion för de andra samtalsterapeuterna som hade utbildning för att prata med de som kom dit,men inte var psykologer. De gick alla till en utbildad psykolog för att själva prata av sig. Dit gick jag än 5-6 år helt utan kostnad för mig och vi avslutade på min begäran.

Det kan vara bra att prata av sig med en som är utbildad för det och då ventilera det som finns inom en, då man får perspektiv på ens egna tankar och en annan infallsvinkel och kan se andra sätt än vad man själv gör. Så mitt förslag gå till sjukhuskyrkan på det sjukhus ni blir inlagda på och få en vän att tala med, som är utbildad för det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan #1314242 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vad är meningen med livet?
En vän som är betald tycker du Nissegossen. Varför har man ens vänner om man kan inte lita på vissa vänner och kan prata om allting och låtsas som ingenting. Jag kanske tillhör den gamla skolan. Men jag har tre vänner som jag kan ringa vilken som helst tid på dygnet som finns där som jag litar. Annars hade jag känt mej väldigt ensam. Som häromdagen så var jag fylld av hat och ångest så det slog slint en hel del ggr. Jag ringde en av dessa tre och fick prata ut. Och såg att jag förstorade upp det hela sedan somnade jag och sov bra. Vakna nästa dag som ny människa.
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314243 av Nissegossen
Numera har jag en kontaktperson som är präst i Svenska kyrkan och han har hjälpt mig mycket utöver sitt jobb och blivit en nära vän till mig numera. Dock ses vi inte varje vecka pga pandemin.

Vi håller kontakt via E-post vill jag kan jag skriva av mig där till honom om jag vill.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314246 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vad är meningen med livet?
Så du utnyttjar hans välvillighet och tar av hans tid mer än vad man ska och får special treatment och det kallar du för vänskap? Udda vänskap. Han kanske är för snäll? Har du tänkt på det? Vad hjälper han dig med mer än det som ingår i hans arbetstid och arbetsuppgifter? Pengar? Mat? Viner??
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Pimed. Orsak: Analsex
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314254 av Nissegossen
Jag utnyttjar inte någon, får däremot säga nej till vad han vill ge mig. Han säger bara du skall ha det när han vill ge mig något och jag bannar honom för det.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
  • Pimed
  • Besökare
  • Besökare
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314256 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Vad är meningen med livet?
vissa i kyrkan idag i dagens svenska kyrkan kan det finnas riktigt goda och fina själar. Så extra jobbet och extra tiden han lägger på dig är vad?
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.