Vad har ni för dator?

Mer
3 år 4 månader sedan #1304456 av björk
Svar från björk i ämnet Vad har ni för dator?
Min ballaste dator köpte jag på SIBA.
Grafik kortet var extremt sån Splendid tror jag att de heter.
Men rund standby in och ut tonande.
Vet inte hur den förorsakades. Så köpte jag en ny av HYDEV CLeas-Göran Dysenius
Och fick panik mer eller mindre för att jag trodde låtarna var väck.

Ett tag sade hen att jag hade noll på kontot istället för 20.000.
Hen mer eller mindre anklagade mej
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1305609 av Snurre
Svar från Snurre i ämnet Vad har ni för dator?
Har en gammal dator jag byggde ihop själv, den är nog 7 år, men den duger åt mig än.
Intel i5-3570k 3.40Ghz
16GB Ram
GTX 970
256 GB SSD hårddisk
16TB mekaniska hårddiskar
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Snurre.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305687 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad har ni för dator?
Snurre,
Den där datorn räcker säkert några år till, men hårddisken är det som kan gå sönder, men är lätt att byta själv.
Mer
3 år 4 månader sedan #1305717 av Snurre
Svar från Snurre i ämnet Vad har ni för dator?
Admin1
Ja, den funkar fortfarande till de spelen jag spelar och man måste ju inte ha högsta grafik heller. Mm, några av diskarna sjunger nog på sista versen snart.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1305722 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?
Har kommit på vad det var som gjorde laptoppen så trög att jag inte kom någonstans. På hårddisken som fattades tog jag en hårddisk från en annan dator. Ominstallerade operativsystemet sedan gick jag in på den och kollade systemet vad jag hade för tekniska prestanda och förklaringen är endast 1 Gb RAM jag har andra minnen som gott och väl räcker till strax under 4 Gb RAM bara öppna och byta. Den går alltså att använda men är trög pga minnet i den.

Det skall inte vara problem med att byta, datorn är av samma märke som de 2st föregående

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306022 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad har ni för dator?
1 GB minne låter som en XP-dator och minst 15 år gammal. Borde gå att uppgradera till 2 GB, men kanske 4 GB. Minnena skiljer sig mellan olika modeller av samma märke. I Bios:et kan man se vilken typ av minne det är. Alla Dell datorer har inte samma typ av minne.