Vad har ni för dator?

Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1306208 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?
Har nu på min laptop 3,2 Gb RAM minne vilket gör den duglig att använda.


Märk väl 64 bitars dator

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Nissegossen.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
3 år 4 månader sedan #1306243 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad har ni för dator?
Min laptop har en klockfrekvens på 2,7 Ghz och 8 Gb RAM vilket jag tycker är acceptabelt för mina behov. Den är en i3:a men jag märker då ingen skillnad på den i5:a jag hade tidigare. Det är många faktorer som samverkar. Däremot har jag ingen aning om vilket grafikkort, kamera tillika ljudsystem den har. Skulle inte klara av att byta hårddisken på den här. Det är så pilligt på en laptop. Men den här lär hålla flera år till.
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1306253 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vad har ni för dator?
Högerklicka på Windows-knappen och välj "Device manager" Jag vet inte vad det heter på Svenska, jag kör på Engelska. Där hittar ni vad som finns i datorn.

Snurre skrev: Admin1
Ja, den funkar fortfarande till de spelen jag spelar och man måste ju inte ha högsta grafik heller. Mm, några av diskarna sjunger nog på sista versen snart.


En SSD håller i tusen år. Kör du de mekaniska i RAID? På det sättet kan man rädda vad som finns, om en disk går i sönder.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306255 av Snurre
Svar från Snurre i ämnet Vad har ni för dator?
Jag kör ett program som heter "Hard Disk Sentinel" som man kan se status på sina diskar. SSDn står som 87% hälsa och beräknad återstående kör tid: 87 dagar, men det verkar inte stämma för antal dagar har inte ändrat sig på ett tag. De mekaniska är på 100%.

Nej, jag kör inte RAID. Vet inte riktigt hur det funkar. Man får formatera diskarna om man ska köra dem i RAID antar jag. Funkar det även med externa diskar?
Mer
3 år 4 månader sedan #1306256 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?
Kör man som jag med Linux kan gå in på systeminformation och på denna har jag 3,7 GB RAM

Bryr mig inte om fullständig information det är att begära för mycket

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1306266 av zoegas
Svar från zoegas i ämnet Vad har ni för dator?

Snurre skrev: Jag kör ett program som heter "Hard Disk Sentinel" som man kan se status på sina diskar. SSDn står som 87% hälsa och beräknad återstående kör tid: 87 dagar, men det verkar inte stämma för antal dagar har inte ändrat sig på ett tag. De mekaniska är på 100%.

Nej, jag kör inte RAID. Vet inte riktigt hur det funkar. Man får formatera diskarna om man ska köra dem i RAID antar jag. Funkar det även med externa diskar?

Jag tanka programmet, rätt häftigt. 2800 dagar är min äldsta HD :)

Man måste formatera för att köra RAID.

Jag tror inte en sekund på att din SSD håller på att ge vika.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Last edit: 3 år 4 månader sedan by zoegas.