Vad har ni för dator?

Mer
3 år 4 månader sedan - 3 år 4 månader sedan #1306267 av Snurre
Svar från Snurre i ämnet Vad har ni för dator?
Okej. Aa, det är ju bra att ha om det kan upptäcka fel tidigt på diskarna för hoppningsvis. Min äldsta är 3017 dagar :)

Nej, jag hoppas att det inte stämmer. Den har i och för sig gått 2371 dagar, men de ska väl hålla längre än så tycker jag.
Last edit: 3 år 4 månader sedan by Snurre.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306273 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad har ni för dator?
Min Delldator har ett diagnostikprogram, som upptäcker fel på hårddisken. Har använt det två gånger. Sista gången räddade jag en hårddisk med programmet i Linux, som heter Testdisk. Hårddisken höll efter testdisk 2 år till.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306275 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?
Har en hårddisk som bara ligger, men den är ny, men som en expert dömt ut. Passar vanlig dator,. men sitter inte i någon dator, den behövs inte, men bortdömd av en som kan dator. En som jag anlitar när jag inte kommer längre med en dator, dock har han sagt ifrån att han vill programmera Microsoft enbart, Linux tar han avstånd ifrån. Men det han kan göra med en Microsoft dator kan ingen mer göra bättre

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1306370 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad har ni för dator?
Om hårddisken är trasig kan man köra Linux Mint på DVD eller USB.sticka. En fördel med Linux.
Mer
3 år 4 månader sedan #1306381 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad har ni för dator?
Ja, den hårddisken är en reserv sitter inte i någon dator, är nöjd med att ha uppgraderat minnet på min laptop från 1 GB till 3,2 GB idag

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 4 månader sedan #1306537 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad har ni för dator?
Min senaste hårddiskköp var på Tradera. 500 GB IDE kostade 200 kr och den fungerade. Det finns begagnade hårddiskar att köpa.