Periodisk fasta

  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1096944 av Lester
Svar från Lester i ämnet Periodisk fasta
Fan va sugen jag blev på en öl nu!
Mer
5 år 6 månader sedan #1096993 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Periodisk fasta

zoidar skrev: Kroppen bränner nästan lika mycket kcal när den sover, så tror inte man blir fet. Var har du fått de uppgifterna ifrån?


Det var en vårdperson som hade diabetes. Han sade att det hamnar i levern, buffrat.
Mer
5 år 6 månader sedan #1097133 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Periodisk fasta
Ja, jag vet faktiskt inte Notwoodstock. Kanske stämmer. Fast jag sover bättre när jag är mätt, så det får jag vara oavsett om det är sämre för vikten.

Anchored in Christ ✟

  • Lester
  • Besökare
  • Besökare
5 år 6 månader sedan #1097142 av Lester
Svar från Lester i ämnet Periodisk fasta
Det låter konstigt! I stenåldern jagade man tills man var helt slut åt maten och sov! Och småbarn äter och sover och det är helt naturligt! Och även vuxna blir trötta och sömniga efter har ätit!
Mer
5 år 6 månader sedan #1097281 av krokus
Svar från krokus i ämnet Periodisk fasta

Recard2016 skrev: Du borde lära dig o laga mat själv.

Haha! Underbart!

Jag skulle få dåligt samvete om min pojkvän lagade mat åt mig VARJE DAG. Någon enstaka gång är (enligt mig) helt okej!

Och tvärtom då, om jag lagade mat åt pojkvännen dagligen... Nej, skulle inte tro det, va! Visst, alla förhållanden är olika, men jag tror ändå att det underlättar om man turas om med matlagning.

Kan tillägga att när jag bodde hemma hos mamma och jobbade för mycket, var det oftast hon som lagade maten. Och ja, jag skäms än idag över det. Jag var 23-24 år och bara jobbade och sov, orkade inte med något liv utöver det.
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1097804 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Periodisk fasta
Min fasta har inte heller fungerat. Tror jag fått binjureutmattning. Jag får helt enkelt lägga ner mina extrema kostmetoder. Det som fungerat bäst för mig är regelbunden och rätt mycket, fast bra mat. Sen 2-3h motion per dag. Detta ska påbörjas imorgon.

Admin, 2h promenad varje morgon ;)

www.blodkollen.se/sv/binjureutmattning

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.