Periodisk fasta

Mer
5 år 5 månader sedan #1105199 av Miika
Svar från Miika i ämnet Periodisk fasta
Går man ner i vikt med periodisk fasta?
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1105208 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Periodisk fasta

Miika skrev: Går man ner i vikt med periodisk fasta?


Efter vad jag läst så ja. Fast om man sätter i sig enorma portioner mat i matfönstret så kommer man inte gå ner. Tanken är att man äter normala portioner och då blir kalorimängden reducerad över dygnet.

Jag har inte provat periodisk fasta så mycket än, men det är ett enkelt sätt att "dieta" på. Får se hur resultatet blir i längden. Det känns lätt på så sätt att man kan äta lite som man vill när matfönstret är öppet och då behöver man inte ha dåligt samvete. Sen när matfönstret är stängt, då vet man att ingen mat eller dryck som innehåller kalorier får förtäras och då blir suget inte heller så jobbigt, för det är ett bestämt "nej du får vänta till matfönstret öppnar" och inget velande att man kan äta lite eller något liknande.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 5 månader sedan by Zoidar.
Mer
5 år 5 månader sedan #1105214 av Miika
Svar från Miika i ämnet Periodisk fasta
Ok tack för info
Mer
5 år 4 månader sedan #1112650 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Periodisk fasta
Nu är det dags igen. Testar 16-8 fasta. Jag känner mig taggad denna gången, kanske för jag har lite hjälpmedel på min sida, Sertralin. Tror det kommer gå bra.

Om någon annan är intresserad av att köra periodisk fasta så skriv ner här lite hur det går. :)

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 4 månader sedan #1112652 av Geta
Svar från Geta i ämnet Periodisk fasta
Skulle inte våga fasta. Senast som jag fastade, blev jag psykotisk.
Mer
5 år 4 månader sedan #1112664 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Periodisk fasta
Fast då fastade du kanske flera dagar? Periodisk fasta är ju att att fasta genom att hoppa över en eller flera måltider.

Anchored in Christ ✟