att ev. bota schizofreni/psykoser

Mer
14 år 2 månader sedan #275829 av joy
Nej, det tror jag inte att det gör.Om det någonsin blir något botemedel.Det är så mycket det går an på.
Jag tror att det finns lindring, men ingen bot.
  • nils
  • Besökare
  • Besökare
14 år 2 månader sedan #275896 av nils
Mer
14 år 2 månader sedan #275903 av Nissegossen
:lol: Hej namne! Dystra bilder du förmedlar, men trots det mycket angelägna...
Skall sätta mig och titta på dokumentären..

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
13 år 3 veckor sedan #390381 av scannercicret
Hej hej Cappe.

Scanner Cicret här. Ja du min scizofreni (eller hur det nu stavas) beror stösta delen på stress och dygnsrytmen. Sedan var det en sak till som jag har glömt. Medan jag får en spruta var 14:e dag.

Sedan en spruta efter behov. Vid namnet Abillyfie var gång rösterna går på för högt. Det har även gått så långt vid den att det har upprättas en Handlingsplan. Där jag har tillstånd till dyngnet runt. Så länge jag har Handlingsplanen med mig. En stöd person följer med mig så att jag inte går galet håll. På grund av rösterna.

Den andra acutarr eller vad den hette. Gav mig bara mardöms tankar över att jag skulle ta självmord. Så den är utestruken ur min lista.

Seruquel håller ordning på min hjärna. Något som jag är ibehov av. Men bara till 200mg. Och under första timmen ersätter den 200.000 inloggningar i min hjärna.

Den gången de sade att jag inte behöver någon medicin. Eftersom de bara ville exporemitera inom hur jag blir sämre och jag fick under tiden inte komma hem som jag ville.

Sedan ville de även expremitera inom hur humöret påverkade mig. Och påstod över att jag mår inte bra att vara +200% glad. Hur kan en läkare ljuga bara för att expremitera från en högre grad av läkare. Hur kan de vara så grymma inom att tillåta mig komma hem med att max vara +50% glad. Tills jag skönk in till en depriotion. Och när jag vart trött på depritionerna. Kändes det redan bättre att få vara högre än +50% glad och åter kunna göra något. Inom det man ville göra. Just i skrivandet stund +80%.
Mer
13 år 3 veckor sedan #390413 av skord
"Seruquel håller ordning på min hjärna. Något som jag är ibehov av. Men bara till 200mg. Och under första timmen ersätter den 200.000 inloggningar i min hjärna."

det stämmer.
Mer
12 år 1 månad sedan #467508 av tekopp

Geta skrev: Hej!
Du måste skämta. Att sälja cannabis till psykosbenägna
låter som ett knepigt reklamtrick.


Det är en viss beståndsdel i Cannabis - CBD som fungerar som antipsykotika. Det ska till och med lanseras som läkemedel.

Mer kraft bör sättas i att hitta naturliga vägar då jag tycker att Big pharmas medel är direkt skadligt för kroppen. Jag förstår inte hur de får kallas just läkemedel.

Jag har inte schizofreni utan har kundalinipsykos men anser detta vara av intresse.

Jag skulle göra allt för att ta mig ut ur psykiatrin då det nästan är omöjligt. Senast jag ringde in och bad psykiatrin dra åt skogen fick jag LPT. Riktiga grisar är de.

Heja Karl XII!