att ev. bota schizofreni/psykoser

Mer
11 år 8 månader sedan #509089 av Mjpop
Okej varför skulle man fan inte kunna tillfriskna från schizofreni? Vad fan är det för jävla skit? "Du kan inte bli frisk, gå på neuroleptica livet ut". Jag kommer hålla fast min åsikt kring att det finns ett botemedel. Såklart det finns. Ett: Jag säger till er alla, SLUTA ÄT GLUTEN OCH MJÖLK, Bara sluta, gör det inte, så enkelt är det. Och två: Jag kommer alltid vara för vitaminer i höga doser då jag vet vilken effekt det har på mig, det kan ingen ändra på, men så tur lever vi i en demokrati så vi får alla ha sin egen åsikt. Jag gick på abilify och slutade med skiten efter en vecka, ett helvete fick jag, just nu är jag stabil och glad, bara lite deppig men annars är allting okej, kör gluten och mjölkfritt, banan med hampa protein och mina vitaminer och ingen psykos är nära. Men jag ber ändå inte att människor ska sluta med sina mediciner, folk får väl försöka se vad som är bäst för dem själva, men att säga att man inte kan bota schizofreni är fan bara fjantigt, sedan om man tror att vitaminer hjälper eller inte är en sak, men man kan bota skiten. Det krävs bara mycket kärlek från sin omgivning, och att man kanske inte fortsätter missbruka och ta massa alkohol. Det fanns ju till och med patienter i USA som blev botade med hjälp av psykoterapi, hade gärna velat träffa den psykoterapeften.
Mer
11 år 8 månader sedan #509131 av Viarbre
Jag kör också glutenfritt. Aktiviteten i huvudet går upp ju mer socker/druvsocker/laktos osv jag äter. Har man tur kan man hitta en behaglig nivå tror jag. Fast jag tror inte jag är schizo utan mera åt det bipolära hållet och det ganska lindrigt.
Mer
11 år 8 månader sedan #509156 av Admin1
10 % tillfrisknar från schizofreni och sedan är ungefär 25 % återhämtade och nästan friska fastän de inte kan sluta med antipsykotikan.

I boken Schizophrenia for Dummies står att högdosbehandling med vitaminer saknar tillförlitliga vetenskapliga studier, så det går inte att säga om det är bra eller dåligt. Det är väl ingen som bekostat vetenskapliga studier av högdosbehandling och det är väl orsaken till varför ingen vill använda denna behandling.