att ev. bota schizofreni/psykoser

Mer
11 år 10 månader sedan #494818 av ikolito

Utomjordingen skrev: Jag har aldrig varit glad för att träffa Överläkaren varje år i över 20 år nu. För jag anser att psykiatrin har skadat mig (med sin neuroleptika som jag var tvungen att ta) mer än nytta. Det är lagen som säger att jag aldrig kommer att bli frisk fast även om jag nu skulle vara eller bli frisk. Tydligen så verkar det vara kriminellt att höra röster fast man inte gör eller har gjort kriminella handlingar. Det var ju av den anledningen att jag började höra röster som jag blev tvångsinlagd våren 1990 och tvångsmedicinerad i tolv år.

Nu hör jag inte röster själv så jag vet inte hur det är. Men jag antar att det inte är så roligt. Du borde däremot inse att psykiatrin bara vill få dig att må bättre och mediciner kan vara bra att äta då man slipper gå in i någon psykos om man tar dom.
Mer
11 år 10 månader sedan #494833 av Mjpop
... 4EC7587A71


... 4EC7587A71


Två bra videos att kolla in. En sak som är konstigt är varför läkemedelsföretagen bestämmer sig för att ge ut dyra mediciner, och hur man tror att kemikaliska mediciner ska bota ett problem som har varit riktigt länge i vår värld.

Om Adam hoffer hade skapat en kemikalisk drog på 50 talet som hade gett dessa resultat som de fick av niacin och c-vitamin så hade de redan fått nobelpriset för medicin. Det är skrämmande hur stor inverkan Big Pharma har på våran värld.
Mer
11 år 10 månader sedan #494835 av notwoodstock
[url:ili74dow]http://holistic.se/blogg/563[/url:ili74dow]

Har inte kollat den själv.

/notwoodstock
Mer
11 år 10 månader sedan #494882 av Vatten
Det finns trotts allt en del positiva resultat från tillskott av vitaminer, här B-vitamin tex.


Som alla vet är det Schizofrenia personer som uppfunnit religionerna och tittar man närmare på det så ser vi tex hur Scientologins grundare L Ron Hubbard är fullständigt onyanserad i sin beskrivning av tex niacin i vanliga mått mätt. Men hans beskrivning har dock en strikt relevans för den som lider brist på niacin funktionen, intressant att notera är att megadoser kan ha effekt vid paranoid schizofreni, något som också Hubbards fru intygar att den religiöse ledaren led utav. Men som självfallet anhängarna inte vill erkänna. intressantast blir dock att hans iakttagelser kan vara riktiga mot bakgrund av hans perspektiv.


Kortvariga förbättringar har den sk ortomolekylära varianterna gett förefaller det och de är ur ett forskningsperskektiv intressanta att förklara. Men för gemene man har megadoser av vitamin gång efter gång också visat sig vara potenta och farliga, vilket man förhoppningsvis också får säga.

Med detta sagt kanske någon har lättare att förstå varför religionen ofta kan stå i kontrast till psykiatri och måla upp mycket hotfulla skräckscenarior om framtiden


Studerar man de tidiga varningstecknen på psykoser & akut schizofreni framgår det ganska tydligt att man inte ska stressa eller överskrida sin funktionella nivå genom att sova för lite / anstränga sig för mycket i sitt mest metaboliskt aktiva organ. Vilket tvärtom betyder att den som inte överstiger sin oxynliga maxgräns heller inte kommer att slå huvudet i taket - Psykostariffens än så länge stora obändlighet.

Detta kan i princip bekräftas från andra sidan av saken, dvs om du sänker konsumptionen i ditt mest metaboliskt aktiva organ, dvs hjärnan (haldol har rekord på att minska ned hjärnans densitet) så går du stabilare under ribban och förefaller få betydliga minskningar i psykosåterfall.
Mer
11 år 10 månader sedan #494884 av Utomjordingen
Om det är någon som är intressant och som jag tycker om så är det du ”Vatten” (fast jag ogillar dina sexrelaterade ”skämt”). Annars så har jag själv knarkat vitamineraler i över 20 år men det har inte hjälpt mig mot mina röster och tinnitus.
Mer
11 år 10 månader sedan #494968 av Admin1

Mjpop skrev: Om Adam hoffer hade skapat en kemikalisk drog på 50 talet som hade gett dessa resultat som de fick av niacin och c-vitamin så hade de redan fått nobelpriset för medicin. Det är skrämmande hur stor inverkan Big Pharma har på våran värld.


Niacin och C-vitamin kan ju vem som helst köpa receptfritt och använda. Alla läkare kan skriva ut det på recept om de vill. Förstår inte hur BigPharma kan stoppa detta. Problemet är väl att ingen tror att det fungerar och därför används inte denna behandling.