att ev. bota schizofreni/psykoser

Mer
11 år 10 månader sedan #491557 av Geta
Problemet vid schizofreni är att man har fortfarande funktionshinder kvar, när psykosen har släppt. Schizofreni är inte bara psykos.
Mer
11 år 10 månader sedan #491578 av Admin1
Håller med Geta för nedsättning av arbetsförmåga och socialförmåga kommer oftast några år innan psykosen utbryter. Sedan har 20 % av de med schizofreni aldrig haft en psykos och dessutom 25 % av de med schizofreni får bara en psykos. Psykosproblemet är inte så stort som de flesta tror. Nedsättning av arbetsförmågan och socialförmåga är egentligen det största problemet vid schizofreni och också det som kostar samhället mest pengar.
Mer
11 år 10 månader sedan #491582 av maria-w
Aha, för mig är det vanföreställningarna som är själva sjukdomen. Och de i sin tur förvärrar den sociala fobin.
Mer
11 år 10 månader sedan #491660 av Mjpop
http://holisticschizophrenia.blogspot.s ... renia.html värt att kolla in. hur han gjorde det vet jag inte.
Mer
11 år 10 månader sedan #491745 av Mjpop
Angående c-vitaminets betydelse så reducerar det stress genom att reducera kortisol värderna i kroppen. Så visst är c-vitamin väldigt bra. Idag var jag ganska stressad och mådde skitdåligt, jag tog närmare 15 gram c-vitamin, och nu mår jag fortfarande dåligt men inte så uppvarvad. Det hjälper verkligen.
Mer
11 år 10 månader sedan #491877 av Admin1
Mjpop,

Tog du 15 brustabletter C-vitamin? Låter ganska mycket eftersom dagsbehovet av C-vitamin är 60 mg.