Någon som mediterar här?

Mer
5 år 5 månader sedan #1109836 av björk
Svar från björk i ämnet Någon som mediterar här?
meditation rockar

Jag har det som hundra procentigt substitut
för motion. TV MOTION
KOMPISAR SPORT Blev jag mätt på så de blir över inget jag kan mesmorera...

Men meditation och liknande är typ mitt största sas inslag
Christian life radio ids jag inte med lyssnar hellre på yoga lounge som ju är reklamfritt
Mer
5 år 5 månader sedan #1109854 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Någon som mediterar här?
Erik,
Har du fått zenmeditation via psykiatrin?
Mer
5 år 5 månader sedan #1109855 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Någon som mediterar här?
Meditation är att vara i nuet för mig, vilket jag praktiserar nu när jag är deprimerad. Här och nu i solen och kristet. Tänker jag framåt blir det för jobbigt. Jag och Loppan tog en fin promenad i kristet och solen. Jag lärde mig vara här och nu i Göteborg. Hade prestationsångest mega och var tvungen, att hitta nuets framfart.
Mer
5 år 5 månader sedan - 5 år 5 månader sedan #1109882 av Erik
Svar från Erik i ämnet Någon som mediterar här?

Geta skrev: Har gått två kurser i zen-meditation och en helg med kristen djupmeditation i zen-meditationens anda. Har haft stor nytta av det, men i frireligiösa kretsar ses det inte med blida ögon.

Har själv haft kontakt med frikyrkor, tyckte mycket om dem men vill inte binda mig till att anpassa hela mitt liv efter deras läror, fast det egentligen kanske skulle vara bra, vad vet jag.

Admin1 skrev: Erik,
Har du fått zenmeditation via psykiatrin?

Nej, kan man få sån hjälp? Får "bara" medicin och läkarutlåtande till pengar från FK. Skulle vilja få mer hjälp av dem.
Last edit: 5 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 5 månader sedan #1109887 av Utomjordingen
Som sagt, har man testbildljud som jag har inne i mitt huvud så behövs ingen meditation - är redan djupt inne i mig själv... .
Mer
5 år 5 månader sedan #1109890 av Geta
Svar från Geta i ämnet Någon som mediterar här?
Psykiatrin gillade inte att jag mediterade. Det är kanske annorlunda idag med mindfulness.