Någon som mediterar här?

Mer
5 år 5 månader sedan #1109945 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Någon som mediterar här?
Ibland ställer jag frågan till mig själv: "Var är jag?". Det får mig att stanna upp och titta och lyssna vilket tar mig till nuet. Det skulle man kanske kunna kalla meditation?

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 4 månader sedan - 5 år 4 månader sedan #1110079 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Någon som mediterar här?

Erik skrev: Nej, kan man få sån hjälp? Får "bara" medicin och läkarutlåtande till pengar från FK. Skulle vilja få mer hjälp av dem.


Beror på var man bor. I större städer, som Stockholm, Uppsala finns det mesta att få inklusive mindfulness. Det som vid psykossjukdom är viktigt att få är kurserna sjukdomshantering och familjeutbildning. Dessa kurser, som psykiatrin ger minskar symptom och återfall i psykos.
Last edit: 5 år 4 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 4 månader sedan #1110556 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Någon som mediterar här?
Jag gick på fysioterapi. Blev mer stressad efteråt.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 4 månader sedan #1110571 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Någon som mediterar här?
Du hade mycket stress i dig zoidar. Sånt kan frigöras vid psykiatrisk sjukgymnastik. Jag gick på yoga när jag var nysjuk, fick råångest. Saknar kan komma upp när försvaret sänks.
Mer
5 år 1 månad sedan #1135917 av gargamel
Svar från gargamel i ämnet Någon som mediterar här?
Ja jag brukade meditera rätt mkt, sen brukade jag ligga helt stilla och ställt klockan på 30 min utan att röra sig det funkade också bra
Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1135919 av Nissegossen
Hej och välkommen till viska.se

Jag mediterar aldrig kan inte tillåta att mina tankar flyter fritt i mitt medvetande då det alltid är något jag inte tillåter då det alltid blir negativa tankar jag själv inte kan stå för.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Nissegossen.