Ingenting

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143697 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ingenting

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143721 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Ingenting
Så ingenting-bilder också. Suck. Håller med Nisse.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143734 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ingenting
"Vi kan säga att en låda innehåller strumpor eller ingenting. Men om lådan kan innehålla ingenting, då måste "ingenting" i någon mening existera. Men om det gör det, upptar det vid samma tidpunkt samma utrymme som de ting som inte är "ingenting"?"

Såg i nyheterna, att Avicii´s anhöriga skulle bilda en stiftelse baserat på hans kvarlämnade ofullständiga låtmaterial!

Tycker Ni två har fel som vänder er emot andras val till att uttrycka sin vilja och mening, kring ett filosofiskt skörsmål om detta ämne.

"could nothing be a crime?"

Filosofi är en konstform, ni kan väl acceptera det?

Vars är världen på väg?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143947 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ingenting


Råder det ngn tvivel om vem som vinner denna tvekamp? Myran försvarar sig mot övermakten, men är den medveten om människans styrka? Men då är det människan som är ondskan personifierad?

Men sunt förnuft säger, att vi aldrig kan vinna ett krig mot övermakten! Men varför bråkar vi då så mycket, precis som myran!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 2 veckor sedan #1143976 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ingenting
Jag försökte va "mind-full" på promenaden idag me min hund, ta in allt, alla blommor o vattnet o naturen o verkligen njuta av promenaden. Fast hör man röster vill man kanske bara bort. Men blir ensamt på kvällarna ändå av o bara sitta vid datorn när hunden sover.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152532 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Ingenting
Jag är aldrig nöjd! För att väcka liv i en gammal tråd som kanske borde dö. Men har lyckats o finna lite ro på senaste tiden iallafall.