märkliga känslor

  • partyjunkie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 veckor sedan #119232 av partyjunkie
Svar från partyjunkie i ämnet märkliga känslor
för 1 år sedan ungefär på vintern såg jag en traumaisk sak hända:(.. av den händelsen kommer jag inte ihåg något alls av mina känslor förutom fruktansvärd räddsla men jag var nog i fruktansvärt chok tillstånd också. men därför att jag inte kan uppvisa kännsolr från det mer än räddsla skulle kunna bero på posttraumatisk stress också säger min läkare
Mer
16 år 3 veckor sedan #119262 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet märkliga känslor
Jag har läst mer om detta problem. Det är tydligen kopplat till postiva symptom och tankestörningar, men även disorganisation och bisarrt beteende. Det förklaras med att det blir ett felaktigt val av känsla och det beror inte på att man feltolkar andras känslointryck. Ganska många har detta problem vid schizofreni. Eftersom det är ett positivt symptom borde antipsykotika ge viss effekt och minska problemet.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 3 veckor sedan #119267 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet märkliga känslor
Nä, jag tror det är fråga om skadeglädje, det är ett mycket vanligt uttryck och vi kanske inte ska skämmas för det eftersom det är i det närmaste fullständigt normalt. Däremot att bli ledsen när man förmodas skratta är nog ovanligare, men det kan hända att man tolkar situationen som att den ger en, en utanförkänsla. Och det borde även det vara en normal känsla när man inte förstår ett vanligt skämt? Vi alla reagerar olika på olika sorts humor, men med mina funktionshinder så undrar jag om personer tänker, vilken underlig människa, han kan ju inte skratta på rätt ställen. Skämt ger mig en stark känsla av utanförskap. speciellt när jag inte uppfattar situationen.

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 3 veckor sedan #119357 av aspie
Svar från aspie i ämnet märkliga känslor
Autister kan ha ovidkommande miner, vi kan se glada ut när det har varit katastrofer (trots vi *inte* är glada) eller vi kan se aggressiva ut när vi bara sitter och funderar, utan att ha aggressiva tankar. Det var frågor om dessa saker också i Asperger screening, [i:2rz9lfn3]problem med minspel[/i:2rz9lfn3].
  • villinte
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 veckor sedan #119358 av villinte
Svar från villinte i ämnet märkliga känslor
Ja du lille vän vad ska man säga om dig. Om inget annat än att du är en fjant en liten fjant som skriver till ett schizofreni forum för att du skrattar åt att en 10 åring blivit mördad.
  • villinte
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
16 år 3 veckor sedan #119359 av villinte
Svar från villinte i ämnet märkliga känslor
okey vi gör en test här hur många som är registrerade på forumet skrattade när flickan försvann? Fyll på här nu.