märkliga känslor

Mer
15 år 10 månader sedan #132320 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet märkliga känslor

Maran_ skrev: grimaser kan väl ha med biverkningar,skador också att göra,eller?Har börjat göra massa grimaser efter att ha ätit Seroquel,pågrund av att musklerna är så spända och rör sig av sig själva,ofrivilligt.


Problemet var väl att du bara använt Seroquel i ett par veckor och tardiv dyskinesi (ofrivilliga rörelser) brukar man oftast få efter väldigt långvarig behandling 10-20 år. Dessutom är det sällsynt att Seroquel ger tardiv dyskinesi och det drabbar färre än 1/10000. Du kanske skulle kolla upp dina besvär hos en neurolog för det kan vara något annat än Seroquelutlöst tror jag.
Mer
15 år 10 månader sedan #132387 av aspie
Svar från aspie i ämnet märkliga känslor
Hänvisande till mitt inlägg i detta tråd 26.6.08 kl 1:24, vill jag ännu för säkerhets skull tillägga, att jag själv inte ser schizofreni som skambelagt, jag berättade bara om den äldre generationens attityder. Hos dem var också autism en stor skandal.
Mer
15 år 9 månader sedan #136795 av Oroad
Svar från Oroad i ämnet märkliga känslor
kan inte ofrivilliga grimaser tyda på någonting annat än schizofreni och autism?
  • vnv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #136797 av vnv
Svar från vnv i ämnet märkliga känslor
Hej Oroad och välkommen till viska.se!
Har inget bra svar på din fråga.

/vnv
Mer
15 år 9 månader sedan #136809 av Kn@sen
Svar från Kn@sen i ämnet märkliga känslor
Jo det finns en annan åkomma som jag inte kommer ihåg vad den heter, som medför tics av olika slag, ofta verbala.
Jag personligen tror att biverkningar kan ge ofrivilliga rörelser, då jag har varit med om detta.
Mer
15 år 9 månader sedan #136819 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet märkliga känslor
Kan det vara (ursäkta stavningen) Tourette's syndrom. Kvällspressen undrade i en artikel om inte Göran Persson led av det. (Det skrev dem nog mest för att vara taskiga).