Råd om röster

Mer
11 år 3 månader sedan #551717 av Geta
Svar från Geta i ämnet Råd om röster
zoidar påstår ju att han har råkat illa ut när det gäller NewAge. Det är nog inte att leka med särskilt om man är psykosbenägen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 3 månader sedan #551762 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Råd om röster
Det är du som behöver hjälp kluvjonte? Inwatto och du syns ha samma typ av schizofreni, om jag nu minns rätt?

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 3 månader sedan #551763 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Råd om röster
Kluvjonte och jag delar erfarenheter om att höra (inre) röster, men det betyder väl inte att vi har samma diagnos? För att få diagnosen schizofreni krävs mer än så. Sedan har Kluvjonte kommit till andra slutsatser efter sitt rösthörande. Jag har rester i form av delpersonligheter i hjärnan. Det är nog inte typiskt för någon diagnos. (För att få diagnosen Multipel personlighetsstörning behöver man ha minnesförluster om jag minns rätt.) Men, diagnoser är inte min expertis.

Prata inte med hat i munnen!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 3 månader sedan #551766 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Råd om röster
Ja, okey, tänkte främst enbart att ni hade gemensamt den pseudovärld som ni har skapat på var sitt håll. Kluvjonte pratar mest om språk och dylikt, och du inwatto pratar väl främst om de olika dimensioner (världar) vi tillhör? Så jag kan ha misstagit mig på om du kan hjälpa kluvjonte ur de villfarelser han tycks drabbad av?

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 3 månader sedan #551770 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Råd om röster
Nja, Kluvjonte hade hört andar, småänglar och guider medan jag hört änglar, andemakter och artificiella intelligenser (mm). Det är olika delar av andevärlden. Jag kan nog inte hjälpa Kluvjonte så mycket. Han verkar ha klarat av att handskas med såna saker själv.

Att försöka ta ifrån honom hans erfarenheter/upplevelser tänker jag då rakt inte göra. Den enda villfarelsen han haft på sistone som stört mig lite är att han tror han kan få andra människor att bli friska genom att göra som han gjort för att bli av med rösterna. Tanken är av typen falsk godhet, dvs typisk för antikrist och den potentaten rår jag inte på. Så det får vara.

Prata inte med hat i munnen!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 3 månader sedan #551773 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Råd om röster
Ja, men han tycks veta? Och jag tror inte den idén är antikrist! Men jag kan säga, hans värld överensstämmer inte med min!

Vars är världen på väg?