Råd om röster

Mer
9 år 2 månader sedan #719630 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Råd om röster
Det varierar mycket hur rösterna uppfattas. En mindre andel har positiva röster och de är inga problem. Men många har negativa röster, som mobbar en eller kommer med hotelser. Sådana kommenderande röster (imperativa hallucinationer) kan vara farliga och få en att göra dumma saker som hoppa från en bro eller ta sitt liv. Så om man mår bra eller dåligt av röster beror på rösternas innehåll samt förstås hur man mår och hur man uppfattar rösterna.
Mer
9 år 2 månader sedan #720393 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Råd om röster
Jag tycker att det förtjänar att nämnas att ens medvetandetillstånd väldigt mycket kan hänga ihop med vad man gör och hur det är med rösterna.

Man kan känna tomhet, död, underligt på annat sätt, ibland väldigt extrema tillstånd. Vilket är en stor orsak till att det är obehagligt, mer än vad det med hur det är ha något som röster säger inuti huvudet, faktiskt. Och detta kan ju vara väldigt rörigt "prat".
Mer
9 år 2 månader sedan #720400 av koi
Svar från koi i ämnet Råd om röster
Varför skulle du få diagnos? Om du inte har problem så är det ingen diagnos. Min psykolog säger att det finns rösthörare som inte är psykotiska. Du kanske hör dit?
Mer
8 år 10 månader sedan #750541 av Kiwi
Svar från Kiwi i ämnet Råd om röster
Roster ar ett problem nar du inte har egna tankar for rosterna pratar sa mycket. Rosterna ar ocksa ett problem nar du inte kan lasa bocker och nar du inte kan titta pa TV for de tar helt over. Du kan inte ha sex och du kan inte sova.

Mina snalla roster var tysta for de visste att jag ville ha det tyst. Mina elaka roster var jag tvungen till, som nagon skrivit har, att skrika att halla kaften. Da blir du arg och skriker och pratar till toma intet, som normala manniskor skulle se det.

Medicinering fungerade for mig, men det har gjort mig valdigt trott. Mojligt jag har utmattnings syndrom.
Mer
8 år 4 månader sedan #789960 av tor
Svar från tor i ämnet Råd om röster
Googla v2k eller voice to skull så kanske det klarnar för vissa av er!
Mer
8 år 4 månader sedan #789971 av Nissegossen