Råd om röster

Mer
11 år 3 månader sedan #551827 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Råd om röster
Ber om ursäkt om jag har missuppfattat dej, Kluvjonte. Du har sagt saker som jag fått till att du menar att du kan få andra att bli av med rösterna.

Jag tycker det som står i trådstarten är intressant: att rösterna kan ses som en del i den personliga utvecklingen. Att bli överens med sina röster är nog det som Kluvjonte och jag gjort. Mina (inre) röster får bestämma över hur jag hänger tvätt, vad jag väljer att äta (om jag inte själv har någon idé om det) och vilka kläder ur garderoben jag väljer. Annars får de vara med i vad som händer men inte lägga sig i. Om det sedan är andar, änglar, guider eller delpersonligheter är mindre viktigt.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
11 år 3 månader sedan #551849 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Råd om röster
Inwatto
Mina egna är likadana och när jag har tänkt göra något som jag vill, men de inte tycker att jag skall göra så, utan kommer med ett alternativ, försöker jag inte längre halsstarrigt att gå efter eget huvud. Jag gör numera efter vad de säger, det är bäst både för mig själv och alla andra.
Halsstarrigt, synonymer;
envis, enveten, gensträvig

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 8 månader sedan #604661 av rebbe
Svar från rebbe i ämnet Råd om röster
någon som provat att vara utanför eu? Rösterna bygger ju på ebl tekniken så om signalsystemet täcks in i georgien eller något sådant? tänk vad omogna psykologerna ska vara som inte kan ta hand om sin egen tvättt!
Mer
10 år 2 månader sedan #646121 av yeoha
Svar från yeoha i ämnet Råd om röster
Hej allihopa!
Var ett tag sedan jag var på plats =)
Råd om rösterna!?
Jag tror rösterna kommer från min egen kropp,har märkt också hur stegen fungerar börjar tex tänka på vad som helst äpple sedan kommer det inte vad jag kärnor etc helt plötsligt är man inlurad på tänka tråkigheter.Jag har det ioförsej ganska bra har varit rösthörare sedan 2003 (egen diagnos att jag även har något autismliknade)igentligen är det inte rösterna som är läskiga det är känslan man får när man tänker tråkigheter.

Har märkt också olika röster som eventuellt inte kommer från ens egen kropp =) Råd tro inte på rösterna då de luras men kanske också leder in en på problem som måste lösas,hör du mycket röster var tillsammans med andra och var sysselsatt med tex arbete eller intresse då blir det bättre.Det är ingen lätt väg men viktigt är att inte bli frustrerad ,då vi alla är unika kan vara bra att säga även om vi vill bli som (hur nu alla vanliga är?)

vanliga ioförsej är det något som man skall sträva efter (jag har insett då blir vi jävligt ovanliga) så det viktigaste är att vi är bra Människor och föregår med bra xempel och när man ibland mår dåligt brukade jag tänka kommer jag ihåg och gör fortfarande (att det är jobbigt nu men för 3år sedan eller 2 månader sedan var det ännu jobbigare och jag klara mig ur det!!)

Hoppas ni alla mår bra Patrik
Mer
9 år 9 månader sedan #677507 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Råd om röster

kosmisk skrev: Finns det nåt bra med röster? jag tror faktist alla är kapabla att höra röster, dvs det beror på hur nyfiken man är o så..dvs nyfiken på att ta in information...jag tror faktist röster försöker fylla ut tomrummen man har i hjärnan, dem finns bara där temporärt tills man börjar tänka typ, känns logiskt eller hur ? såå röster går hand i hand med tomheten,

Det var den bästa förklaringen jag har läst på mycket länge!
Mer
9 år 9 månader sedan #677518 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Råd om röster
För många år sedan så hade jag en röst som hela tiden pockade på att jag skulle göra onda saker. Det här med ondskans makt över mig har varit centralt i mitt liv. Fast numer hör jag inget som anmodar mig att göra ont.

Eftersom jag är/har varit anarkist så har jag varit allergisk mot alla förbudsskyltar. Men efter min resa i USA blev jag så övermättad med sådana skyltar så jag numer faktiskt lyder dem. "Flooding" heter det i beteendeterapin.

Men idag när jag var nere i de centrala delarna av stan så kom ett så där suveränt åskväder! Det var kvalmigt och hett och så tornade de mullrande molnen upp sig. Det blev tyst; och så släppte skyarna i ett formidabelt forsregn.

Jag blev tvungen att söka skydd och stod och njöt av svalkan från regnet. Jag såg lite fotografvänliga vyer och tog upp mobilen för att ta lite kort. Sedan tände jag en cigg i samma stund som jag skyltarna på varje stolpe: Rökning Förbjuden.

Jaha, vad ska de göra då? Jag fortsatte att röka och ingen hade mage att säga till.. Sedan såg jag en ung tjej som satt vid väggen med en liten hund i knät. Då släckte jag ciggen.