Omen

Mer
7 år 1 månad sedan #917755 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Omen
EMP (Sweden Rock Shop) brukar ofta ha rabatter med 666 inblandat.
Mer
7 år 1 månad sedan #917756 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Omen
Fast dom e lite dåliga, dom har typ 66 kr's rabatt istället.
Mer
6 år 11 månader sedan #929158 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
Uppdatering:

"Genteknik skärper intelligensen!

I dag: Naturen har konstant gjort människan intelligentare genom vår utveckling, men tendensen håller på att vända. Intelligensen ser ut att sjunka generellt i västvärlden.

År 2035: Intelligensen avslöjas blixtsnabbt genom en hjärnscanning och ett gentest. Resultaten används i skolan, så att eleverna kan få en så ändamålsenlig och personlig undervisningsform som möjligt.

År 2050: Korrigeringen av den genetiska koden i befruktad ägg har blivit rutin, så barn växer upp med en topptrimmad hjärna, som har en enorm potential och kan mäta sig med de största genier vi känner till idag."

"Den gåtfulla hjärnan"

Utomjordingen skrev: Ja Admin1 - det var människans krav i det förgångna, alltså vara i god fysisk form = kunna gå i flera kilometer per dag. Idag är det krav på att kunna sitta stilla och tillexempel veta hur man använder en dator. Sen i framtiden... .

Framtidens krav - framtidens människor måste enligt forskarna:

"1. Vara försedda med starka gener från naturens sida.

2. Tillhöra en helt ny och okänd ras, som under kommande generationer skapas genom blandning av människans nuvarande genpool.

3. Vara genetiskt modifierade före födseln.

5. Vara teknisk uppdaterade - till exempel ha syntetiska implantat i händelse av defekta organ."

"Vetenskapens Universum"

Mer
6 år 11 månader sedan #929168 av Geta
Svar från Geta i ämnet Omen
Har också hört att intelligensen håller på att sjunka. Färre klarar uppkörning till körkort.
Mer
6 år 11 månader sedan #929178 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
"Hjärnan får inbyggd elektronik!

Människor har i årtionde fantiserat om att små elektroniska chips inopererade i hjärnan kan bota sjukdomar eller ge oss superförmågor - och nu har fantasin blivit verklighet. Neil Harbisson är världen första så kallad cyborg. Han föddes färgblind, men med hjälp av en kamera monterad på huvudet och ett datorchips i nacken kan han trots det uppfatta färger. Snart kan chips i hjärnan även ge förlamade personer en del av rörligheten tillbaka, och i framtiden kan vi kanske få kontakt med internet direkt från hjärnan."

"Vetenskapens Ny Värld"

Mer
6 år 11 månader sedan #929187 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Omen
"Jag känner inte att jag bär eller använder teknik. Jag känner att jag är teknik. Jag ser inte min antenn som en sak - den är en del av min kropp."

"Neil Harbisson, Cyborg."