Snösyn! Snöar det?

Mer
8 år 4 månader sedan #793365 av Kevick
Svar från Kevick i ämnet Snösyn! Snöar det?
Jag har ett annat märkligt tillstånd: Jag hör blinkande lampor! Som t ex blinkers på en bil jag står bakom. Det är ljud inifrån huvudet som hörs för varje blink av bilen framför. Svårt att beskriva, kanske som varningssignalen, jag vet faktiskt inte. Finns det andra som har det här?
Mer
8 år 4 månader sedan #793592 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Snösyn! Snöar det?
Har aldrig hört talas om blink-hallisar. Men rösthallucinationer kan ta sig många olika uttryck. Tex tankeeko - en av ens tankar upprepas som en röst. Här är det ett synintryck som kopplas till ljudhallucination. Inte så vanligt eftersom ljud och syn sitter i olika delar av hjärnan. Synen är det dominerande sinnet, så man litar mer på synen än på hörseln om det avviker från varandra. Jag tror det kan vara fel här vid schizofreni, så man litar inte lika mycket på synen utan mer på hörseln. Vid röster tror man ofta att de är äkta trots att man inte ser någon som pratar.
Mer
8 år 3 månader sedan #798292 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Snösyn! Snöar det?
Ja, Visuell Snö är också någonting man egentligen vet lite om. För det kan också vara en faktor att man är psykotiskt och har schizofreni. Behövs mer forskning!
Mer
8 år 3 månader sedan #798306 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Snösyn! Snöar det?
Jag röstade fel, kom jag på. Förut så var det ibland så att jag såg stjärnor eller ljusmönster när jag blundade. Nu var det ett tag sedan.
Mer
8 år 3 månader sedan #798335 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Snösyn! Snöar det?
Lite off topic, men när jag var liten så satt jag i den barnstol, som gick att fälla ihop så att det blev plats att sitta med ett litet bord framför. Jag satt i den och jag kunde inte prata rent. Min bror som är 15 äldre än jag satt på andra sidan bordet med ryggen mot fönstret. Det var en varm högsommardag och inte et moln på himlen och gardinen till dörren mot altanen stod öppen och det fladdrade lätt i gardinen. Då flög någonting i mig och sade min brors namn och sade, titta det nöar! en mer förbluffad människa har jag inte sett och han vänder sig blixtsnabbt om och tittar ut, varpå jag skrattade så jag kiknade.

Farsan tog mig i enrum och sade, du får inte narras eftersom han hört det från morsan.

Sedan är det ju det att det är vanligt att man har någonting i glaskroppen som gör att man där kan se saker om man blundar.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 3 månader sedan #798343 av Geta
Svar från Geta i ämnet Snösyn! Snöar det?
Det är inte snö utan sotflagor som man ser, när glaskroppen kollapsar.