Tacksam för hjälp

Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1118585 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Vilken upplevelse för dig, Nissegossen . Jag blir berörd.

Aj då, Nissegossen. Det var inte bra att texten försvann. Ska se om jag ev ser den men det är väl inte tänkbart.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1118588 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Får ju säga att din dotter får du gärna tipsa om viska.se om det inte möter något hinder för dig? Jag är här bara för att jag överlevt till dags dato och är nu gammal. jag skriver här för att om jag med det jag skrivit har räddat ett enda liv är det värt den tid jag lagt på viska.se

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 3 månader sedan #1118589 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tacksam för hjälp
Jag tycker att du skall försöka få henne bedömd av en universitetsklinik. Kan kanske lösa hennes problem.

Kommenderande röster verkar vara hennes problem och de är farliga. Prata med henne om att hon då skall säga till personalen på boendet, som får ringa psykiatrin för bedömning om inläggning krävs för henne. Med denna taktik kan de farliga rösterna stoppas. Prata med psykiatrin också om hon kan höja antipsykotikadosen tillfälligt vid sådana problem.
Mer
5 år 3 månader sedan #1118590 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Tack Jocke för länken. Jag ska titta på den.

Nej man ska aldrig förlora hoppet och jag håller med dig. Humor är viktigt.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
5 år 3 månader sedan #1118591 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Tacksam för hjälp


Har genomgått en höftoperation för över ett år sedan! Livet blev betydligt bättre efter det! Men cykling som jag har utövat i flera år funkar inte längre! Detta är bortom ren utopi att syssla med mountain bike! Men vad frestar oss ondskan med, vi ger upp för lätt och följer enklaste spåret!

Men ibland är det bra att göra det, den senaste rönen går ut på att förenkla våra liv, för att kunna hitta den röst som ger oss livet tillbaka!

Vars är världen på väg?
Mer
5 år 3 månader sedan #1118592 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, jag ska absolut tipsa henne om Viska.

Hon är lite rädd för att skriva i forum och hon har inte ens Facebook. Hon har som sagt även tvångstankar och ibland tror hon att hon är övervakad av Media. Det är väl även vanligt vid Schizofreni har jag hört. Ett tag hade hon även svåra religiösa tankar så därför har hon blivit rädd för det. Hon lider verkligen svårt av sin diagnos.

Tack för att du och alla på forumet finns. Ni är ett oerhört stort stöd för mig nu. Jag hoppas att hon vill läsa/skriva på Viska framöver.