Tacksam för hjälp

Mer
5 år 3 månader sedan #1118606 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Nissegossen, verkligen fint foto på dig. Du ser glad ut.

Ja, det är många år av sjukdom :oops: Min dotter fick en förlossningspsykos första gången hon insjuknade. Sedan har det fortsatt dessvärre.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1118607 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tacksam för hjälp
Jag har bara haft en psykos och då var rösterna högljudda och hotfulla. När jag fick antipsykotika sänktes rösternas volym och de blev snälla och hjälpsamma. Att din dotter har aggressiva röster kan bero att hon får dålig effekt av antipsykotikan. Sedan har Clozapine och Zyprexa antiaggressiv effekt och den kommer snabbt. Min poäng är att hon kanske får för dålig effekt av antipsykotikan och därför är rösterna ett problem. Sedan är en annan fråga om hon tar antipsykotikan om man inte tar den kan man snabbt försämras. Boendet bör övervaka att hon tar sin medicin. Det finns också personer som bryter ner antipsykotika mer än andra och behöver högre doser. På rättspsyk ger man högre doser än i FASS ibland dubbla FASS-dosen.

När antipsykotikan inte ger effekt blir man inlagd varje år och sömnen brukar vara kroniskt dålig.
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1118608 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Admin1, okay. hon har boendestödjare som medicinerar henne dagligen. Hon får inte göra det själv, tack och lov. Jag vet att hon har Zyprexa men vet inte om hon har Clozapine . Jag ska verkligen gå till botten med det här. Läkaren säker att de inte kan medicinera henne mer så jag vet inte. Hon har en väldigt bra läkare och han forskar också på Schizofreni.

Vad skönt att du sluppit aggresiva röster.

Tack för ditt och andras stöd
Mer
5 år 3 månader sedan #1118612 av Geta
Svar från Geta i ämnet Tacksam för hjälp
Jag har en kompis med autism som hoppade fem meter från ett hus. Hon blev medvetslös och låg i koma i tre månader. Hon skadade sin rygg och går idag med kryckkäppar. Det var säkert 20 år sedan, när hennes son var något år. Hon förlorade vårdnaden. Jag tror att det var därför som hon försökte ta livet av sig. Hennes körkort drogs in. Jag tror inte att hon har gjort något mer självmordsförsök sedan dess.
Mer
5 år 3 månader sedan #1118621 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Ja, fy vad hemskt. Sådant spelar självfallet in.

Min dotter har hela tiden haft delad vårdnad om deras son. Både min dotter och pappan är väldigt fina föräldrar. Hennes son har periodvis tagit lite avstånd från min dotter. Han blir givetvis väldigt besviken på vad hon gör när hon blir sjuk men hon kan naturligtvis inte hjälpa det. För några år sedan bodde hon i egen lägenhet. Då hoppade hon från balkongen när han skulle vara hos henne och ringde på dörren. Hon var väldigt förvirrad och öppnade inte dörren. Jag pratade med henne och var tvungen att ringa polisen för jag var rädd att hon skulle göra ett nytt självmordsförsök. Polisen slog in dörren men då hade hon redan hoppat. Det var naturligtvis väldigt traumatiskt för hennes son och jag blev tvungen att ta ett banklån för att betala hennes dörr på 30 000 kronor.

Den här gången har hon inte berättat att hon hoppat utan sagt att hon ligger intagen på psyk bara. Hon är så rädd att han ska ta avstånd från henne och hon älskar honom över allt. Det skulle vara en stor sorg både för henne och mig om det blir så i slutänden.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1118626 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp
Din text berör mig, tack för att du vill berätta. Bor du i Göteborg hade jag gärna träffat dig?

Fick denna på min mejl dock prenumererar jag inte på den och jag kan ju inte ta bort något då jag inte presumerar på den


Meddelande rubrik : Tacksam för hjälp

Kategori : Hallucinationer, vanföreställningar och tankestörningar

Postad av : Amandara

URL : www.viska.se/kunena/mina-hallucinationer...alp?start=16#1118558
Meddelande:

Det som hjälpt mig absolut bäst är att skriva av mig ocensurerat hur jag känner och hur jag tänker. Det är sen inget jag vill hålla fast vid utan papperna slänger jag utan att någon annan läst. Då kan jag känna mig fri att vara ocensurerad. Det är som ett värdigt sår....Jag vill dra vädret ur såret så det kan läka. Det inre gnager i en och på en och mår bättre av att få komma ut. Skriva var mitt sätt. Jag har oxå lyssnat mycket på musik jag tyckt om för stunden. Det här gett lindring. Fysisk aktivitet. Är bra. Och läkande. Ett tag önskade jag mig en Boxholm för att få utlopp för de kaotiska tankarna och känslorna. Att sätta ord på eländet lindrar.

Observera att du inte får någon ytterligare e-postmeddelanden för detta ämne tills du loggar in och läser den.

Till bilden tillhör denna text
sahlgrenskaNisse har varit patient hos Psykosvård öster sedan lång tid tillbaka. Han är en fantastisk person med ett skarpt sinne för matlagning. Nisse jobbade i yngre dagar som Pannknekt på Prippens. Att arbeta tre-skift gjorde dock att Nisse fick svåra sömnproblem vilket blev starten på hans insjuknande i schizofreni. Nisse är en av de mest aktiva medlemmarna på forumet viska.nu, en sajt för människor med psykossjukdom (alla är välkomna), där han går under alias ”Nissegossen”.
lindaharhoffEn otroligt bra vecka som fler borde ta del av! Tack att ni lyfter upp psykisk ohälsa. Jobbar som Stödassistent åt en person med schizofreni, han kämpar dagligen med att söka kontakter, någon som förstår honom. Tack för tips på forumet! /Linda
erikfrippefribergTack va roligt att höra! Jag rekommenderar varmt Viska. Ha det så bra/hälsn. PVÖ
jessicanoraholsenViska.se?
erikfrippefriberg@jessicanoraho

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.