Tacksam för hjälp

Mer
5 år 3 månader sedan #1118430 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tacksam för hjälp
Clozapine har bäst effekt mot hallucinationer och kan ta bort dem helt hos 80 %.
Mer
5 år 3 månader sedan #1118431 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Tack för ditt stöd. Dessvärre är jag inte insatt i hennes medicinering men jag ska ta upp det här med henne och läkaren. Jag vet bara att hon får en hel del medicin. ECT har hon aldrig fått.
Mer
5 år 3 månader sedan #1118432 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tacksam för hjälp
Du måste berätta vilken medicin hon tar. Med tanke på hennes sjukdomshistoria borde det vara Clozapine. Men ger det dålig effekt kan ECT vara nödvändigt.
Mer
5 år 3 månader sedan #1118433 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Tack för ditt svar. Ja, hon får mycket kramar men jag känner mig så otroligt maktlös. De tips jag får av er är guld värda.
Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1118454 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Tacksam för hjälp

Geta
Hej hoppfull och välkommen till viska
Jag är en gammal stöt på 69 år i år

Nej, jag har inga röster som uppmanar mig att ta livet av mig. Medlemmen Nissegossen här på Viska har tidigare haft sådana röster och varit nära att begå självmord därför. Han borde kunna ge dig råd.

Hoppfull

Tack för tipset. Jag ska ev höra med honom om han kan ge något råd.


Får säga som så, att det var mina röster som ville att jag skulle begå självmord, jag ville inte själv.

Om nu hon vill begå självmord och själv vill det finns inte mycket till råd att ge från mig.

Medicinen Admin pekade på bör din dotter få.
Jag lägger in två videos, nu är det kanske inte vad du söker efter, men hoppas det är användningsbart



Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 3 månader sedan #1118496 av Hoppfull
Svar från Hoppfull i ämnet Tacksam för hjälp
Tack så jättemycket Nissegossen. Det är också min dotters röster som vill att hon ska begå självmord. Dom säger b la till henne att hon måste dö. Hon vill inte själv det men rösterna blir så starka så de tar överhand.