SÄPO: Sant eller falskt?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 4 månader sedan #1215279 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet SÄPO: Sant eller falskt?
Jag blev tagen för fylla, det stämmer. Tror det var 2017, de kom i civilbil. Jag är inte i närheten av Richards bravader.
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan - 4 år 4 månader sedan #1215283 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet SÄPO: Sant eller falskt?
vem som helst kan bli misstänkt för brott som har minst 2 års fängelse i straffskalan. dock ska det tydligen krävas "skälilgen misstänkt" enligt länken jag fann, men definitioner och åsikter ändras såklart enormt mycket.

faktum är att man kan se alla som vistas i samma stad där nån blivit mördad som misstänkta. sen lär det ju knappast vara så att SÄPO går ut officiellt med alla utredningar och/eller metoder som de använder.

edit verkar finnas viss skillnad mellan vad de definierat är "skäligen misstänkt" samt "sannolikt misstänkt" (sök på: sannolika skäl är misstänkt) lagen.nu/1942:740#K27P20S1
Last edit: 4 år 4 månader sedan by PsychoWard.
Mer
4 år 4 månader sedan #1215302 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet SÄPO: Sant eller falskt?
Tror inte Säpo är särskilt intresserade av oss till vardags. Jag ser ofta polisbilar när jag är ute och cyklar med Loppan. Men varför skulle de bry sig om mig? Eller om dig?
  • PsychoWard
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1215306 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet SÄPO: Sant eller falskt?
som jag var inne på kan man se hela befolkningen som misstänkt för i princip vilket brott som helst, och det krävs knappast en polisbil eller ens arbetstimmar för att övervaka människor nuförtiden utan det går att göra medelst den teknologi.
Mer
4 år 4 månader sedan #1215309 av Richard
Svar från Richard i ämnet SÄPO: Sant eller falskt?
Jag sökte jobb hos SÄPO en gång...
Mer
4 år 4 månader sedan #1215311 av Recard2016
Det existerade övervakning när jag bodde i Kanada, det e offentlig handling nu o finns om man vill se det. De bevakade dels anarkistiska haket jag var på dagligen i 1 år, dels en av mina kompisar som blev arresterad av säkerhetspolisen i Kanada innan ja kom för att ha läckt dokument om hur Kanada inte klarat sina miljömål till en miljöaktivist o journalist. Alla jag kände i Kanada räknade med att de var övervakade o ja såg de själv. Nu tror jag inte SÄPO bryr sig om mig.