Nu har jag haft Abilify i 20 dagar... så är det nu...

  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20824 av Axons
Vad kul att du har hittat en medicin som fungerar för dig. Jag har inte testat Abilify än men kanske får göra det någon gång i framtiden.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20829 av
Jag ska visst också byta min medicin, kan nog vara en ide snart innan det brakar iväg helt och hållet. Har börjat må dåligt igen och är rädd för att det ska gå för fort utför nu.
Skulle visst få Abilify, vi får väl se vad det blir.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 8 månader sedan #20831 av
Ni som kör med abilify, hur känner ni att den påverkar sexlusten?
Fungerar det som normalt eller?
Mer
18 år 8 månader sedan #20857 av Isa-Alise

Admin1 skrev: Roligt att höra att behandlingarna ger bra resultat också någongång. Ditt problem var väl ursprungligen att du fick besvärliga biverkningar av de läkemedel du prövade. Tur att du kommit fram till en kombination som fungerar utan allvarliga besvär. Det måste kännas skönt att börja jobba igen, även om viloperioder kan vara nödvändiga också ibland.


Jo, jag hade fått svåra biverkningar (tardiv dyskinesi och epileptiska anfall) av flera olika neuroleptika och tål inte heller benzodiazepiner särskilt bra... så det fanns en period ingen medicin som jag kunde ta mot min psykos... den perioden finns beskriven i andra trådar här på Viska, bland annat i "Paranoia och röster - hur hantera" <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=5&t=...wtopic.php?f=5&t=641 [/url]<!-- l -->

Hur som helst så var det omöjligt för mig att klara vardagsliv, familj, och arbete utan medicin... psykosen gjorde mig mycket paranoid jag trodde att alla ville mig illa och jag hade intensiva röster... Abilify var den enda möjliga medicinen som kanske skulle kunna fungera... som tur är fungerar den bra... och med nästan inga biverkningar...

Svar till gäst: Abilify verkar inte påverka sexlusten. Det gjorde däremot en del andra äldre neuroleptika. Det är ett svårt problem för många, och en anledning att byta medicin.
Mer
18 år 8 månader sedan #21059 av Sleepy
skönt o höra att medicinen hjälper dig så bra.

Min kompis har tagit Abilify nu i 18 dagar och mår bara bra av den. Hon har inte alls haft några biverkningar än. Just nu äter hon Leponex samtidigt och då hon börjar trappa ut den, för att till sist sluta med den helt, hoppas hon även på att gå ner i vikt. Hon gick upp ca 40 kg i vikt med Leponex. Men som sagt, nu hoppas vi på en viktminskning med hjälp av Abilifyn.. inte helt omöjligt kanske? :)
Ta vara på dig.
Mer
18 år 8 månader sedan #21078 av Admin1
Sleepy,

Jag tror att hon kan gå ner i vikt av Abilify. Jag har läst att de som är kraftigt överviktiga minskar i vikt av Abilify medan normalviktiga går upp i vikt lite grann. Om hon började motionera och föra diet, så kan hon nog gå ner ganska mycket i vikt gissar jag. Det kan vara bra att få stöd av dietist.