Nu har jag haft Abilify i 20 dagar... så är det nu...

Mer
19 år 2 månader sedan #9792 av Isa-Alise
Jag flyttar från avdelningen till ett öppet behandlingshem i eftermiddag... ska vara där några veckor innan jag återgår i arbete på halvtid....

:D :D :D :D

Kram, Isa-Alise
Mer
19 år 2 månader sedan #9804 av Admin1

Harriet skrev: Är det för lite att bara sova 4-5 timmar ?
Vill inte ens tänka på hur det hade varit om jag haft kvar min gamla nattmedicin ( stilnoct och imovane ) då jag aldrig somnade förrän 3-4 .


Sömnen är väldigt viktig vid psykotiska besvär. För mig är 4-5 timmars sömn för lite. Jag sover normalt 7-8 timmar. När tar du Abilify? De flesta här tar Abilify på morgonen för att den inte skall störa sömnen. Det finns någon här som först tog Abilify på kvällen, men fick väldeliga problem med sömnen då.

Ett tips! Jag sover mycket bättre och djupare när det är varmt. Försök sova med ett extra täcke eller filt för att se om sömnen förbättras.
Mer
19 år 1 månad sedan #9992 av Isa-Alise
Har märkt att långpromenader hjälper sömnen också.... försöker promenera ca 1 timme per dag och då sover jag en timme mer än om jag inte promenerat under dagen... :D

Det är bra på behandlingshemmet... lite mer att göra och i och med det ha jag mindre besvär av rastlösheten...

:D :D :D
Mer
19 år 1 månad sedan #9999 av Harriet
Hejsan!
Mina sömnbesvär kanske snart är ett minne blott.
Inatt har jag sovit nästan 8 timmar.
För tidigt att dra några slutsatser av det kanske.
Det kan bero på att jag skaffat mig nya hörlurar till mp3spelaren men mest beror det nog på att boendestödet kommer in till mig om kvällarna så jag får prata ut ordentligt.
Har blivit mycket bättre på att prata sedan medicinändringen. Förut startade jag aldrig något samtal själv och det var knappt så att jag ens kunde svara på tilltal.
Det känns som att den här sänkningen av cisordinolet och insättningen av abilify är det bästa som hänt mig.
Tycker om er allihopa.
MVH Harriet
Mer
19 år 1 månad sedan #10274 av Isa-Alise
Tycker att jag fortsätter att förbättras dag för dag... har nu kunnat börja läsa romaner igen... koncentrationsförmågan är mycket bättre... orkar se filmer... samtala med vänner... förändringen känns när jag ser på hur det var för bara en vecka sedan...

Nu är det 1 1/2 månad med 10 mg Abilify... jag hoppas på fortsatta förbättringar... lite nojor finns kvar... men även det är bättre nu än för bara en vecka sedan...

Rastlösheten är inget större problem... jag står ut med den... den är delvis en hjälp att komma igång och göra saker...

Sömnen är bättre, men tar fortfarande en insomningstablett till natten... hoppas kunna sova med bara Abilify så småningom... tar tabletten på morgonen... hoppas att de minskade nojorna ska göra att jag somnar lättare...

Är nöjd med medicineringen... den hjälper mig...

:D :D :D :D
Mer
19 år 1 månad sedan #10511 av tryskey
va bra att det går bättre för dig, och att Abilifyen funkar! Jag blir jätteglad!
*stor kram på Isa*