Nu har jag haft Abilify i 20 dagar... så är det nu...

Mer
18 år 11 månader sedan #13897 av Nissegossen
Gud, vad skönt Isa-Alise!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 11 månader sedan #15593 av Isa-Alise
Nu har jag haft Abilify i fyra månader och har inga biverkningar numera.... mår bara bra... :D
Mer
18 år 10 månader sedan #18316 av Isa-Alise
Har haft Abilify i snart 5 månader...

Livet har hunnit utsätta mig för en del påfrestningar... men jag håller ihop rätt bra på 10mg Abilify...

En dag tog jag extra medicin (10mg Theralen) för att få sova bort en deppig dag... dagen efter var jag i form igen...

Jag är tröttare än innan jag insjuknade i höstas... vet inte om det beror på medicineringen eller om det beror på att jag varit sjuk ... En så pass lång psykosperiod kanske för med sig en längre tids trötthet efteråt...

En konstig sak har jag upplevt under den senaste månaden... jag gick på en festival med ett större tivoli... alla ljusen i olika färger fick mig att tappa orienteringen på vad som var upp och ned... det var svårt för mig att ta mig igenom festivalområdet... så har jag aldrig reagerat förr...

Annars flyter dagarna på som vanligt... disk, städ, trädgårdsarbete, pyssel i hemmet, familj, vänner...

Jag mår bra, ska njuta av sommaren nu...

Är tacksam för att allt fungerar, det är en verkligt stor gåva...
Mer
18 år 8 månader sedan #20808 av Isa-Alise
Har haft Abilify i mer än ett halvår nu (snart sju månader)...

Jag är inte längre så trött, jag orkar med min vardag. Hemmet hålls efter, jag hinner med tvätt, städ, matlagning, disk, mm...

Jag ska börja jobba igen nästa vecka, på halvtid... det känns skönt att få komma igång med arbetet och känna att jag gör lite nytta för andra...

Jag har inte längre några symtom på psykos... röster, nojor, och vanföreställningar har försvunnit helt...

Jag har inte just några biverkningar... lite rastlöshet kan förekomma ibland, men jag har svårt att urskilja den från vanlig oro när den förekommer... jag har kanske lite större behov av att röra på mig än vad är vanligt, men det hindrar inte mig och är inte så starkt att det är obehagligt... det får mig igång lite... är på det viset en hjälp till att få saker gjorda...

Relationerna med familjen är mycket bättre... vi har inte haft några konflikter på hela sommaren... jag tror att det beror på att jag blivit så mycket lugnare...

Jag har börjat i KBT för att få möjlighet att vidareutveckla mina strategier... det är intressant, jag tror att det blir en värdeful hjälp för mig...

Socialt sett är jag helt återhämtad... har ett aktivt socialt umgänge... träffar folk... ordnar fester... middagar... blir hembjuden till andra... osv... det fungerar bra helt enkelt...

Jag tar fortfarande en insomningstablett för att kunna somna... men sover sen bra under nätterna... vaknar vid sjutiden och är pigg och utvilad...

Det känns som att jag mår så bra som jag kan må just nu... är i stort sett frisk med medicin... i varje fall återhämtad...

Hoppas att ni som haft problem att hitta en medicin som fungerar kan få samma tur som jag och få pröva nått som faktiskt fungerar!

:D :D :D :D
Mer
18 år 8 månader sedan #20809 av Fredrik
Vad skönt det låter att du mår så bra. Själv är jag också på uppgång efter en tung period och din berättelse inger mig gott hopp.
Jag har fortfarande kvar lite av koncentrationssvårigheter, men inga röster. Men jag blir hela tiden piggare och jag får nog ha lite tålamod.

mvh Fredrik
Mer
18 år 8 månader sedan #20820 av Admin1
Roligt att höra att behandlingarna ger bra resultat också någongång. Ditt problem var väl ursprungligen att du fick besvärliga biverkningar av de läkemedel du prövade. Tur att du kommit fram till en kombination som fungerar utan allvarliga besvär. Det måste kännas skönt att börja jobba igen, även om viloperioder kan vara nödvändiga också ibland.