Nu har jag haft Abilify i 20 dagar... så är det nu...

Mer
19 år 1 månad sedan #11142 av Isa-Alise
Kankse din terapi var någon sorts regressionsterapi där det var meningen att hitta problemen i det förflutna...

Jag försökte för flera år sen med hypnos, men det förrvärrade mina psykossymtom... öppnade dörrarna till det undermedvetna på vid gavel...

Har också gått i psykospsykoterapi några år... det hjälpte en hel del... för mig att förstå och acceptera mig själv... förbättrade relationerna inom familjen... men botade ej själva sjukdomen...

Hoppas få pröva med KBT....

Nu är det två månade som jag haft Abilify och de flesta psykossymtom är helt borta... det känns skönt... fortsätter med 15 mg / dygn... rastlösheten är kvar än efter doshöjningen... men hoppas att den ska gå över med tiden igen även på denna dos...
  • Solblomma
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #11152 av Solblomma
Vad är det med KBT som gör att den terapin ska vara så bra? Vad gör man på sådan terapi?
Mer
19 år 1 månad sedan #11154 av Admin1
KBT är den enda psykologiska behandlingen vid schizofreni, som har bevisad effekt på symptomen dvs att den minskar dem. Den är unik på det viset. Effekten kommer långsamt efter flera månader och varar minst i ett år. Det är alltså inte bevisat att KBT varar längre än ett år, men man tror ändå att det är så. Egentligen borde alla med schizofreni få KBT, som är särskilt bra mot vanföreställningar.
Mer
19 år 3 veckor sedan #11684 av Isa-Alise
[size=150:mqboqj22] :D :D :D Är hemma, utskriven, efter en veckas permission... underbart skönt att vara hemma igen....

Känner mig glad, som en liten fågel som kvittrar i vårsolen...

Tack alla som stöttat mig under min vårdtid!!!! :D :D :D [/size:mqboqj22]
Mer
19 år 3 veckor sedan #11686 av Nissegossen
Grattis till att möta våren ute i full frihet! Jag hoppas att den medicinering du tar nu, gör att du slipper det jobbiga som du hade i höstas.

än, en gång, Grattis och en stor kram!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 3 veckor sedan #11689 av Harriet
Grattis!
Förstår hur glad du måste vara nu.... bra att allt verkar lösa sig för dig. Det är du helt klart värd!
Kram