Nu har jag haft Abilify i 20 dagar... så är det nu...

Mer
19 år 3 veckor sedan #11707 av Isa-Alise
Tack...

Rastlösheten är igen mindre, men känns fortfanade av...

Jag vill ge det tid för medicinen dos 15 mg Abilify att integreras med mig själv så att rastlöheten kanske minskar av sig själv...

Jag är så glad att det verkar fungera bra... det är nu 2 1/2 månad med Abilify och jag slipper nojor och utifrån kommande röster helt...

Jag klarar hemmet igen... orkar med städ och tvätt och matlagning och disk och sånt...

Kämpar på för att klara föräldrarollen och det går rätt bra...

Är sjukskriven några veckor till, men hoppas återgå i arbete på halvtid sen...

Livet är gott.... jag känner mig lycklig... det finns hopp och glädje och inspiration till att göra saker... träffa folk... till att ha det bra...
Mer
19 år 3 veckor sedan #11708 av Harriet
Fantastiskt roligt att läsa om dina framsteg, Isa-Alise! Du ger hopp till oss andra... har själv ätit abilify i 1,5 mänader nu.
Rösterna finns kvar och jag är fortfarande dålig på att sköta hemmet.........men mycket annat har blivit bättre- har lättare för att prata (har upptäckt att samtal är den bästa röstdödaren) och uttrycka mig.
Konstigt att två små gula tabletter på morgonen ska kunna hjälpa så mycket...
MVH Emelie
Mer
19 år 3 dagar sedan #13280 av Isa-Alise
Har minskat till 10 mg igen, sen en vecka tillbaka... tänkte pröva 12,5 mg men tabletterna varför svåra att dela...

På 10 mg är rastlösheten borta, och symtomen håller sig borta också... tror det var bra att bryta paranoian med 15 mg... men nu räcker 10 mg som underhållsdos...

Jag är nu på väg tillbaka i arbete, det ska bli skönt att få en regelbundet arbete igen. Jag trivs med att vara aktiv, det har varit lite påfrestande att gå sjukskriven, även om vilan har gjort mig gott.

Livet är just nu ljuvligt.... våren är här... jag är kär... och vardagen fungerar bra...

Det är valborgsmässoafton idag och jag ska träffa lite vänner och titta på en majbrasa... ingen stor fest... men lite vänskap...

:D :D Livet är gott!!! :D :D :D

Kram, Isa-Alise
Mer
19 år 3 dagar sedan #13284 av tryskey
Wunderbar!! :lol:
Jag äter också 10 mg, och det går utmärkt!

Hare så bra ikväll då!!
Mer
19 år 1 dag sedan #13529 av bara_på_låtsas
jag dog av abilify. Nästan i.a.f. Ska skriva mer om det sen när jag återhämtat mig, för nu är kramperna för svåra för att skriva. Kul att det går bra för dig isa-alise!
Mer
18 år 11 månader sedan #13893 av Isa-Alise
Trist att det inte hjälpte dig, Bara_på_låtsas...

Det visar väl bara hur oerhört individueltt man reagerar på mediciner... jag hade ju otur med Leponex och med Seroquel, som inte hjälpte mig...

Nu mår jag bra... fortsätter med 10 mg Abilify... det fungerar fint...

Igår kväll hade jag grillfest hemma med fem vänner jag träffat genom RSMH... det blev en lång, mysig kväll med dukat bord utomhus i vårljuset...

När det sociala fungerar igen känner jag mig rätt väl återhämtad...

Jag är bara tacksam och glad.... och önskar er alla detsamma...