Nu jävlar är det krig!

Mer
10 år 2 månader sedan #651931 av Geta
Svar från Geta i ämnet Nu jävlar är det krig!
Jag tror inte att läkaren tar illa upp om du vill byta ut honom. Det ska ju vara valfrihet i vården just nu
med den borgerliga regeringen.
Mer
10 år 2 månader sedan #651937 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Nu jävlar är det krig!
:hjärta Hoppas du snart får ro.....Jag har då aldrig blivit erbjuden något sådant du talar om Admin....Dock är min sambo närvarande vid varje Läkarbesök..men någon utbildning har varken han eller jag fått...Tyckte dock att KBT var väldigt bra mot mina tvång...Då jag försökt med piller...avslappning u name it..Det bet lite på mig fick mig i ett annat tänk som jag kunde använda mig av när det kom o det dämpades en del...
Mer
10 år 2 månader sedan #651961 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Nu jävlar är det krig!
Mot sociala fobier är KBT bäst, men SSRI-antidepressiva ger också viss effekt mot sociala fobier eller social ångest.
Mer
10 år 2 månader sedan #651965 av Eos
Svar från Eos i ämnet Nu jävlar är det krig!
Kanske du kan skriva ett brev till din läkare att du vill få en remiss till en annan mottagning? Jag skriver brev till min läkare ibland och får svar, även om svaret kan dröja rätt länge ibland förstås.
Eller kan du kontakta den psykosläkaren du hade när du var inlagd och be om en remiss från honom?

Så hemskt att du mår så dåligt! :kram
Mer
10 år 2 månader sedan #652090 av alberta
Svar från alberta i ämnet Nu jävlar är det krig!
Eos,

Tycker det här var ett bra råd!

Det finns bra människor i psykiatrin, det är bara lite svårt att hitta dom ibland..
Mer
10 år 2 månader sedan #652103 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Nu jävlar är det krig!
Man har rätt att byta läkare, men ibland är det lättare att byta mottagning, då får man ny läkare automatiskt.