Nu jävlar är det krig!

Mer
10 år 2 månader sedan #648118 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Nu jävlar är det krig!
Jag har en medicin som det står "plötslig död" som biverkning på.......dödskallemärkt mao.
Mer
10 år 2 månader sedan #648124 av Jesus/magnus
du har syndanöd. mest troligen.. prata med han, eller hon där uppe ;)
öppna ditt sinne och i ensamheten men ändå tillsammans med ... ,
släpp ut all ångest, du vet vad du behöver tala ut, det handlar om din pappa
det handlar om dig, och det handlar om alla de barn som farit illa i våra liv....

begynn en ny tid i ditt liv, zoegas är inne på rätt spår, det är nojja, det är ångest
och allt du hör och ser som är högre makt´s manifestationer som det inte finns andra
vägar ut ur, än att du talar ut allt det du går och tänker på.

kram och lycka till <3

hör gärna av dig i pm?

/magnus.

John 8:31-32.
Mer
10 år 2 månader sedan #648126 av nettan67
Svar från nettan67 i ämnet Nu jävlar är det krig!
Ja, det stod plötslig död på flera av de antipsykotiska mediciner jag haft genom åren.

Utomjordingen - tack för din omtanke! :hjärta
Mer
10 år 2 månader sedan #648129 av Nissegossen
Cisordinol är en gammal medicin och i rökrummet på sjukhuset på 70-talet var benämningen sitta såsom på nålar. Den ger nog mest biverkningar av den gamla typens medicin. Läkaren sätter in den för att du skall sova på den är det nog tänkt. Du hade sovit nu om du tagit emot den.
Dock har du rätt att tala för din sak och det gjorde du, genom att komma med motförslaget Propavan och det är konstigt att han inte gick med på din begäran. Nu är det så att biverkningarna är mycket otrevliga på cisordinol och därför ville han sätta in Akineton.

Suck! Jag har skrivit så många inlägg om just Akineton att jag är väldigt trött på att upprepa mig. Sök gärna på viska om Akineton!

Jag tar 5st Akineton om dagen. På morgonen tar jag 2 st, de andra fördelar jag jämnt över dagen. Den är bra mot biverkningarna av Neuroleptika av den gamla typen och den är min må bra medicin. Det är också den medicin som jag stått på längst. Jag har tagit den sedan 1974, alltså nu i år i 40 år. Vill bara varna dig för att du mår bra på den och det är därför lätt att vilja överdosera den. Du mår inte bättre om du överdoserar den, det blir istället biverkningar som du inte vill ha.

Eftersom den är muskelavslappnande ger den en skön känsla i hela kroppen och man mår som sagt bra på den.

Bra att du vägrade ta Cisordinolen om du är skeptisk och läkaren borde tagit hänsyn till att du ville ha Propavan istället, även om jag tror att du utan vidare kunnat ta emot bägge medicinerna, då Cisordinol och Akineton, utan risk för dig.

Om du inte litar på läkaren begär second opinion!

Men om du talar med läkaren i morgon, berätta för honom att du hellre vill ha propavan istället för två nya mediciner som du inte har haft förut och att han istället höjer Zyprexan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 2 månader sedan #648130 av Nissegossen
Nettan, nu är jag inte din läkare och det är läkaren som har sista ordet och han kan faktiskt tvångsmedicinera dig med Cisordinol. Jag vill bara varna dig. Dessutom borde du vara öppen mot honom och visa på vad vi skriver här och höra vad han har att säga om det och be honom förklara varför han vill sätta in de mediciner på dig som han vill och låt honom förklara varför du inte kunde få Propavan!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
10 år 2 månader sedan #648131 av Nissegossen
Nettan, frågan är om det är farligare för dig att ligga vaken den här natten utan sömn, än att ta emot en Injektion med Cisordinol Akutard... :tänk

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum