Vågar inte ta medicin!

Mer
19 år 5 månader sedan #6299 av bara_på_låtsas
Har varit inlagd akut under helgen på beroendeenheten på vuxenpsyk....flugsvamp och sådär, spårade ur, tänkte ta livet av mig för all ångest. Men det var inte för droger jag var där, det var för ångesten, men det fanns ingen plats på den andra avdelningen, så beroendenheten blev det. Kom nyss därifrån och tyckte väl att det var braatt jag kom dit....fick zyprexa,attarax,esukos,nozinan och nå mer skit när jag var där. Fick ett recept på esukos innan jag cik därifrån, och jag har fått en ny samtalskontakt som jag ska träffa och diskutera medicinering med imorgon kl 15:00. Allt har ÄNTLIGEN lossnat, men det är ju synd att man tvingas vänta så länge att man till slut måste åka in akut....det är ju hemskt. Hade verkligen tänkt ta livet av mig. :(
Mer
19 år 5 månader sedan #6300 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vågar inte ta medicin!
:D Glad att du är tillbaka... :D

Vad jobbigt att må så dåligt... :cry: Hoppas att ångesten lättar snart... Esukos kan nog lindra din ångest så pass att du orkar kämpa på...

Vad bra att du får ett nytt samtal i morgon...

Ge aldrig upp!!! Ångest går över... det finns många sätt att lindra den...

Varje dag är en ny dag... en ny chans... en möjlighet att skapa något nytt...

Varje dag är ett oskrivet blad... det är bara du som kan fylla det med innehåll...

Vad drömmer du om och önskar dig?... vad längtar du efter?...

Livet har mycket att ge dig... många dörrar du ännu ej anar kan öppnas... och du kan hitta vägen till ett liv du trivs med och mår bra utav...

Jag är så glad att du är tillbaka... så glad att du sökt hjälp... fortsätt att kämpa... du behövs... :D
Mer
19 år 5 månader sedan #6313 av bara_på_låtsas
jo, jag försöker trampa på så gott jag kan. Tanken på den kommadne bebisen håller humöret stabilt under stora delar av dygnet :rolleyes:
Men ångesten börjar tränga igenom medicinen nu, den orkar inte kömpa emot känslorna verkar det som. I början gick det ju hur bra som helst med esucos, men nu känns det som om ångesten har överlistat medicinen och tar över...
Men imorgon är det en ny dag med nya mål och känslor. Kanske är det bättre imorrn? Jag är så tacksamn för att man åtminstone kan få medicin i det här landet, det är en lättnad att någon äntligen börjar ta mina problem på allvar och inte avfärdar mig! Flickvännen sviker däremot, hon som alltid varit min klippa vet inte ens om hon vill träffa mig i jul längre....vi glider isär, hon vill inte mer. Hon är så trött på psykavdelningar och mediciner....Men hon kanske håller i orken ett tag till, det hoppas jag erkligen. Jag vill inte bli lämnnad ensam i det här. Men jag kan ju förstå henne, det måste ju kännas som om jag aldrig kommer att bli bra igen. Men det ska jag bli, om jag så ska dö på kuppen. :skifta
Mer
19 år 5 månader sedan #6318 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vågar inte ta medicin!
Tråkigt att du mått så dåligt och kul att du är på bättringsvägen. Var det den röd-vita flugsvampen du testade förresten?

Nya antidepressiva, som t.ex. Cipramil brukar ha effekt mot ångest också. Det finns också självhjälpsråd mot ångest här:

Behandla ångesten så här:
* Känn igen vad som åtföljer ångesten, t.ex. får du huvudvärk, muskelspänning, svettningar, rädsla etc.
* Säg åt dig själv att det är en signal på att något skrämmer dig.
* Ta tre långsamma, djupa andetag. Lyssna till in- och utandningen
* Är du ensam skriv ner vad du oroar dig för, annars berätta det för någon.
* Påminn dig att ångest är bara en känsla och att den kommer att gå över
* Ta ytterligare tre djupa, långsamma andetag. Försök hitta en aktivitet, som får dig att tänka på annat t.ex. ett dataspel, som kräver all din uppmärksamhet.

www.viska.se/index.php/nyheter/1 ... rka-angest
Mer
19 år 5 månader sedan #6336 av bara_på_låtsas
Japp, röd vit flugsvamp, extraherat x5 (Amanita Muscaria).
Nu har flickvännen gjort slut med mig i.a.f, inte så kul....men hon sa att hon inte orkade med mig, jag håller ju på att kämpa för att ens klara av vardagen, och hon är fullt frisk och ska ha barn...hon orkar inte med att jag inte alltid är helt frisk, det är HEMSKT att hon kan vara såhär mot mig när jag mår dåligt tycker jag, men hon är väl en jävla robot eller nåt....skit också. Jag som försöker vara nykter, men hur fan ska det gå till när inget är bra någon gång? Det är ganska svårt.
  • Pallekula
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #6348 av Pallekula
Svar från Pallekula i ämnet Vågar inte ta medicin!
Röd flugsvamp? Den är rolig den.. *not* :lol: