Vågar inte ta medicin!

Mer
19 år 5 månader sedan #6679 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vågar inte ta medicin!
Hej bara_på_låtsas!

Undrar lite... ska du ha både Esucos, Haldol, och dessutom Zyprexa vid behov?

Har du frågat om det inte i så fall räcker med regelbunden medicinering med Zyprexa? Låter konstigt med två olika neuroleptika, det ena vid behov... eller ändrade dom sig och föreslog bara det ena eller den andra kombinationen? Du har ju nämt Haldol i ett annat forum inlägg...
Mer
19 år 5 månader sedan #6851 av bara_på_låtsas
jag har aldrig hört talas om att nån fått zyprexa vid behov förut....men jag får det i.a.f. Jag känner väl att det lugnar ner sig lite i skallen, ångesten förvinner ett tag och jag blir väldigt trött. Jag får inte haldol, han föreslog att jag skulle ta haldol varje dag istället för zyprexa vid behov....men jag vill inte ta sån medicin varje dag, då blir jag en zombie utan energi överhuvudtaget. Zyprexa fungerar som en sömnmedicin för mig ungefär, när jag får ångst på kvällen och inte kan sova för att det är så rörigt i huvudet så tar jag zyprexa och då däckar jag.
Mer
19 år 5 månader sedan #6872 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vågar inte ta medicin!
Ungefär som neuropelptika fungerade för mig när jag kunde ta det... gav mig bra sömn, kunde ta hela dosen på kvällen, och så miskade de övriga besvären med ångest, hallisar och sånt ändå... fastän jag bara tog medicinen till natten... Då är man rätt pigg på dan och kan funka bra...
  • Zodiak
  • Besökare
  • Besökare
19 år 5 månader sedan #7070 av Zodiak
Svar från Zodiak i ämnet Jag försöker bota mig själv
Är troligtvis mano-depressiv har ställt till mitt liv rejält, sägs vara jätte-intelligent och begåvad var alltid klassens ljus även på Universitetet. Har skulder överallt , ssuper tung ångest depressioner, dricker sprit varje Lördag så jag förlorar minnet, har sex med en med alla möjliga tjejer både okända och vänners flickor, har ofta misshandlat personer som provoserat mig, gjort diverse bedrägerier och fifflel, klara aldrig av att jobba kvar på ett jobb ger 100% en kort stund för att sedan stupa, samma med boende, flyttar hela tiden..Vad ska jag ta mig till? Hjälp mig
Mer
19 år 5 månader sedan #7076 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vågar inte ta medicin!
Du har ju själv svaret! låt bli skiten! Dvs Alkoholen. Ta konsekvenserna och gå på AA möten. Där får du ett annat perspekiv på livet. Du kanske rent av vänjer dig av med att slå folk på käften och kan behålla ett jobb och lägenheten.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 4 månader sedan #7091 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vågar inte ta medicin!
Zodiak,

Du sa att du troligtvis har manodepressiv sjukdom, vilket jag tolkar som att diagnosen är oklar. Mitt råd är att du försöker att få en klar diagnos och du kanske också borde be om att få testa dig för olika personlighetsstörningar.

När diagnosen är klar, så vet man vad man skall behandla både manodepressiva och många personlighetsstörningar finns det behandlingar för.