Vad vi har, att förlora

Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1059617 av Utomjordingen
Jo, hon hör röster/har hörselhallucinationer - har fått bekräftelse på detta i nån tråd. Hon plågas av det - stör hennes koncentration säger hon, vilket röster gör.
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 11 månader sedan #1059620 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad vi har, att förlora
jag tror hon ljuger om det mesta. Men som vanligt med mytomaner så finns det ett stråk av sanning i varje lögn. Visserligen kan hon ha hallucinationer. Men det ursäktar inte att driva Viska i fördärvet. Så metodiskt och tålmodigt.
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1059622 av Utomjordingen
Nej, inte dra ner Viska på det sättet vill hon inte göra. Utan det hon gjorde var omedvetet gjort utav henne. Ni får tro vad Ni vill men jag tror att hon inte var medveten alls vad hon gjorde men nu kanske hon börjar vara det... ?

Det är inte lätt att vara runt 20 år och veta "allting"!
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 11 månader sedan #1059626 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad vi har, att förlora
Hon bara spelar dig som ett piano tror jag personligen, att hon är lite äldre än så också. Men våra meningar skiljer oss åt på den punkten. Du tror att hon pratar sanning och jag tror att hon ljuger. Vi får väl se vart det leder detta.
Mer
5 år 11 månader sedan #1059629 av björk
Svar från björk i ämnet Vad vi har, att förlora
De som grämer mig är att när jag gör fina dikter lägger någon ofredande kommentarer.
Det är stöpt att förlora sådan person,
tex att en teater kommentar fälls med uppsåt om förespeglingar det är att ha å göra med pers. Med potatis näsa
Mer
5 år 11 månader sedan - 5 år 11 månader sedan #1059630 av Nissegossen
I Det Gamla Grekland var den som lärde ut filosofi en lärare för sina lärjungar. De som lärde ut ett yrke och tog betalt för att lära ut ett yrke var sofister och de fick betalt i efterhand. En läste juridik och eleven jobbade inte som jurist efter åt han behövde inte pengarna och ställde elev inför rätta för sofifisten för att han lärde ut juridik. Eleven sade inför rätten, vinner jag inte detta mål har ju inte sofisten gjort sitt jobb. Rätten bestämde att eleven inte behövde betala

Som en handledare,du skulle utan vidare kunnalära ut filosofi på gymnasie skolan och lära ut filosofi.
Jag förklarade samma sak för henne lär jag ut filosofi för pengar har ju jag mist att jag är filosofi, jag hade blivit sofist.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 11 månader sedan by Nissegossen.