Vad vi har, att förlora

Mer
5 år 10 månader sedan #1059570 av memphis
Det finns ett fantastiskt litet ställe här på internet som heter Viska. Det är gratis, de är öppet för alla, och det fantastiska är: Det är helt utan reklam! Men p g a att det är helt reklamfritt utrymme, så följer vissa villkor. Ett av dem är att vi inte kan breda ut oss hur som helst i all oändlighet. Admin &Co jobbar hela tiden hårt för att sajten ska fungera för användarna på dessa premisser.


Nu har vi ju nyss haft en kris med att webhotellet körde ut oss. Och de gjorde de för att vi tog för stor plats, under de premisser som råder. Att vi inte ska finansieras av reklam!


Det finns nog många entiteter, som anser att ett forum med tusentals medlemmar, som är helt opåverkat av reklam, verkligen är en nagel i ögat, ja till och med en potentiell fara. Så vi måste kämpa för att behålla vår frihet! Alla måste hjälpa till och inte skicka 7 megaton postningar per dygn. Alla måste hjälpa till att skydda Viska också.


Jag är skitförbannad nu för att riktigt bra klassiska trådar får stryka på foten och RADERAS, varför?! Jo för att vissa hänsynslösa medlemmar postar 7 megaton om dagen av bara nonsens, medans Admin försöker städa upp i andra änden, och raderar trådar som är fantastiska, klassiska, ännu levande, odödliga! Som är uppskattade och älskade inslag på Viska. Ingen bra situation!
Mer
5 år 10 månader sedan #1059571 av björk
Svar från björk i ämnet Vad vi har, att förlora
SZZZZZom jag uppfattar det är de en
person med 20 konton. Som översvämar över sej själv. Hade han kommit in på hem hade de inte varit några problem så är han döds rädd nu
Mer
5 år 10 månader sedan #1059573 av notwoodstock
Är mina trådar kvar, Admin1?
Mer
5 år 10 månader sedan #1059577 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad vi har, att förlora
jag har också en känsla av det Björk! Att denna sabotör är som en bläckfisk med flertal armar. Flera konton.
Mer
5 år 10 månader sedan #1059590 av memphis
Svar från memphis i ämnet Vad vi har, att förlora
i bland bör man fråga sig varför man tar en risk. Varför tar jag den här risken, och vad kan jag tjäna på det? Jag kan ge ett exempel från igår, när jag var helt avskuren från att komunicera via teknik hela dagen.

Cirka 21.30 knackade det på min dörr. Lite försiktigt, men hunden gick igång förstås. Jag gjorde ingen snabb riskberäkning men om jag är osäker så väljer jag alltid att vara försiktig enligt det engelska mottot "Better safe than sorry" :) Så jag frågade genom den stängda dörren: Ja?

Det var en killes röst på andra sidan som sa lite snällt och försynt: Hej jag heter blablabla, jag bor våningen ovanför, kan jag få låna en skiftnyckel av dig?

Jag svarade bara "nej tyvärr" och återgick till att städa badrummet. Gjorde jag rätt? Ja, better safe than sorry, jag bor ensam i en ljudisolerad bunker, jag hade inte ens en fungerande telefon, det finns inget portlås i byggnaden. Ja. Det var ett riktigt förfarande enligt mig. Varför ska jag riskera mitt liv bara för att han, en människa jag aldrig träffat, ber om en skiftnyckel sent om kvällen?

Detta drog jag upp för att jag tycker Viska också ska ha lite risktänkande. Varför ska vi offra vårt arkiv och kära gamla medlemmar för att en självisk ny medlem, som jobbat på detta rätt länge nu kan jag tillägga, ska få överbelasta med sina postningar? Varför?
Mer
5 år 10 månader sedan #1059593 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad vi har, att förlora
Ja, hela Viskas fundament har skakats på grund av denna medlem.