Min värsta vårdperiod - tvång, gravid, och psykotisk

Mer
18 år 6 månader sedan #26111 av Undrande

Isa-Alise skrev:

Undrande skrev: Men det är ingen mening att skuldbelägga 22 år senare....


Nej, det vill jag inte heller... jag vill bara förstå varför det blev så.... det var verkligen hemskt...


Papprena kanske finns kvar? Jag skulle försöka fixa dem o gå igenom med min teraput.
Ska själv gå igenom mina barnpapper nu ju..
Traumor...hell..

Rädslan finns ju kvar efter den upplevelsen... skulle vilja kunna lämna rädslan och känna mig helt trygg... jag jobbar med det i terapin...


Hm, jag kom o tänka på en sak, du är ju väldigt "vårdvänlig" tycker man ska söka osv...det finner jag lite konstigt. Hur ser du på tankarna där?
Hur vågar du vårdas? Även om det idag säkert är bra, att du inte flydde vården hals över huvud och fick attacker om du ens såg en psyk-whatever....
så var det 10 år för mig.

tur jag mötte min doktor, jag är dock livrädd nu när jag måste byta.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #26112 av
det var bland det sjuASTE JAG HÖRT. hUR KAN MAN BEHANDLA MÄNNISKOR SÅ. hOPPAS LÄKAREN FATTAR SJÄLV VAD HAN HAR GJORT. oM HAN LEVER SKULLE JAG SÖKA UPP HONOM OM JAG VAR DU. sÄTT ETT HÅL I SKALLEN PÅ HAN
Mer
18 år 6 månader sedan #26113 av Admin1
Detta var nog det värsta jag läst på denna sajt. Starkt av dig att orka gå vidare och att inte vara bitter och hatisk mot psykiatrin. Det är nog inte ovanligt annars att vården missar kroppsliga besvär än idag. Här behövs en skärpning även idagens läge.
Mer
18 år 6 månader sedan #26114 av Geta
Det är inte säkert att det är en läkare som
står bakom. Läkarna ger fria händer för
skötare - vårdare att lägga folk i bälte som
de vill bara det står i journalen att det kan
användas vid behov.
Det kanske inte ens behöver stå i journnalen.
Mer
18 år 6 månader sedan #26115 av Undrande

Gäst skrev: det var bland det sjuASTE JAG HÖRT. hUR KAN MAN BEHANDLA MÄNNISKOR SÅ. hOPPAS LÄKAREN FATTAR SJÄLV VAD HAN HAR GJORT. oM HAN LEVER SKULLE JAG SÖKA UPP HONOM OM JAG VAR DU. sÄTT ETT HÅL I SKALLEN PÅ HAN


Jo, men den här tanken gör det hela ännu värre...
Jag har några vårdare på min dödslista, men den får inte förverkligas.
Släkten är utraderad efter att ha fått "vård". Och inte psykiatrisk utan fysisk....
Mer
18 år 6 månader sedan #26136 av Isa-Alise

Gäst skrev: det var bland det sjuASTE JAG HÖRT. hUR KAN MAN BEHANDLA MÄNNISKOR SÅ. hOPPAS LÄKAREN FATTAR SJÄLV VAD HAN HAR GJORT. oM HAN LEVER SKULLE JAG SÖKA UPP HONOM OM JAG VAR DU. sÄTT ETT HÅL I SKALLEN PÅ HAN


Nej, jag har inget behov av hämd... däremot av att få svar på frågan varför...

Vad jag minns så var läkaren inget monster, utan en människa som kanske trodde att han gjorde rätt, fastän det blev fel...