Syns det att man är sjuk?

Mer
13 år 5 månader sedan #349323 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Syns det att man är sjuk?
Det är nog ingen risk för leverskada för att du tar alkohol och Zeldox samtidigt. Den stora faran för levern är nog alkoholen, därför att den intas i mycket större mängd. Zeldoxen är väl bara 80 mg och det motsvarar ungefär 1 tesked öl.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 5 månader sedan #349348 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Syns det att man är sjuk?
Undrar om inte kombinationen kan ha en toxiskt påverkan på levern?

Vars är världen på väg?
Mer
13 år 5 månader sedan #349422 av skrte
Svar från skrte i ämnet Syns det att man är sjuk?
Att blanda sprit och mediciner är aldrig bra. Det kan bli en mix i huvudet som påverkar beteendet och kan göra att man göra dumma saker. Jag tror också att levern blir dubbelt belastad av kombintationen.
Sedan får ju medicinerna sämre effekt också.
Mer
13 år 5 månader sedan #349448 av unGod
Svar från unGod i ämnet Syns det att man är sjuk?
läkare säger att man inte ska göra det. men allt är ju fel för allt o alla utom sig själv. som vanligt. min doktor klagar som fan att jag dricker. medans som skumt va säger min helt förstående psykolog att det är bättre och knäcker en bira istället för lugnande tabletter vilket jag kan behöva. men iof har jag gått över till 2.8or just pga stark öl skummar upp det hela med allt. och funkar itne att dricka för min del. för ja blir psykotisk av det. och vill man kröka på som alla helg supare vill. så måste man ändra livs still och gå över till svagare saker.
Mer
13 år 5 månader sedan #349451 av Geta
Svar från Geta i ämnet Syns det att man är sjuk?
Caroline af Ugglas sa i programmet Annas eviga att man får inte
dricka sig full när man är psykiskt instabil....om man ska kunna hålla
balansen.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
13 år 5 månader sedan #349454 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Syns det att man är sjuk?
Ja, detta verkar himla svårt, man är ju ensam med denna beslut. Poängterar, jag dricker mig inte redlös, utan blir ngt lite mer än salongsberusad. Men de flesta påstår att det inte går att kommunicera med mig på slutet av kvällen, detta om ngt är ju en varningssignal?

Vars är världen på väg?