Schizofreni när man blir äldre

Mer
11 år 9 månader sedan #498742 av Geta
Mer
11 år 9 månader sedan #498766 av Nissegossen
Den här mannen hade Schizofreni och det var en av dem som visade något på min sökning; Schizophrenia sucks!
[youtube:iq0vmvh1]z9WcPSE_Q7c[/youtube:iq0vmvh1]

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 9 månader sedan #498884 av Admin1

Geta skrev: Föräldrarna till schizofrena i Schizofreniförbundet håller nog inte med om att schizofreni ofta har ett lindrigt förlopp.


Jag gissar att de föräldrar som har barn med schizofreni, där sjukdomen har ett lindrigt förlopp söker sig inte till Schizofreniförbundet. Där samlas nog föräldrar med barn som är ganska sjuka och sedan kan det förstås vara lättstressade föräldrar. Samma sak gäller nog RSMH. Både Schizofreniförbundet och RSMH kan nog tycka att vi är sjukare än vad vi egentligen är, därför att de svårast sjuka hamnar hos dem.
Mer
11 år 9 månader sedan #498908 av Bosse
Bästa kamrater. Det är absolut helt lönlöst att hitta lösning på revaliteten mellan oss själverfarenkamrater och våra anhöriga (d v s oftast våra föräldrar)). Det är nog lite av att skapa värlsfred.

Ni skall dock inte känn utestängda från organisationen Schizofreniförbundet. Visst har jag fått kännedom att vissa lokalföreningar utestänger de a erpsykossjuka. Jag vill här inte ta ställning i just denna fråga. Ni kan ändå kontakta förbundskansliet i Stockholm på tel. 08 545 55 980. Då kan gå med och bli direktanslutna till själva förbundet. Personalen där går verkligen in för att deras bemötande med sådana som oss skall vara ett vuxen-vuxen sätt. Men dock inte för den skull för formell. Vi arbetar på att även personal på andra inrättningar, åtminstone i framtiden, skall vara på det sättet. Det skall således gälla på sikt då vi är i affären, på banken o s v. B E PS Dessvärre är kansliet nu i högsommaren stängt för semester. DS
Mer
11 år 9 månader sedan #498920 av Geta
Är inte schizofrena välkomna i alla lokalföreningar inom Schizofreniförbundet?
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 9 månader sedan #498925 av Jocke
Jag känner att det är svårt, att acceptera detta! Ngt som det nog inte var meningen skulle inträffa, gjorde det. Det är ju egentligen en onödig sjukdom, men jag tror jag blev sjukare än nödvändigt pga psykiatrins inblandning?

Vars är världen på väg?