LIVET!

Mer
17 år 9 månader sedan #44691 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet LIVET!
Nej Jocke! Inte Sqorn, alla!

Dessutom heter inte Sqorn, Sqorn utan scorn.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 9 månader sedan #44692 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet LIVET!
Ursäkta Jocke! Finns det fler på nätet som heter Jocke?

Hittade denna på webben;

"Jockes ADHD är inte så väl känt bland hans arbetskamrater och inte heller bland chefer och de som rekryterar personal. Varför? Jo, därför att Jocke på sätt och vis skäms över sina problem. Han skojar gärna bort saker och på så vis klarar han sig igenom situationen. problemet blir när de som vet lite grand målar upp en bild av både pillerberoende och andra vardagsting som inte är sant. Det blir en höna av en fjäder och rykten som cirkulerar runt. Tur är att det finns vänner som är så goda att de berättar vad som florerar runt. Så i morgon ska jag ringa Jockes chef och berätta hur det ligger till. Bäst att vara lite före ryktena innan de kommer ut."

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke/Nattskiftet
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44695 av Jocke/Nattskiftet
Svar från Jocke/Nattskiftet i ämnet LIVET!
För mig är det egentligen natti! Men av en slump så slog jag på datorn igen, och upptäckte detta! Nej, jag kallas inte Jocke i vardagligt tal, utan det är ett rent påhittat alias!

Jag vet att det finns ngn annan Jocke här på spalten! Ngn gammal bekant!
Men jag har inte en utvecklingsstörning eller adhd! Jag har bara en hörselskada och en allom bekant schizofreni!

Jag har visserligen bekanta som värnar min integritet! Jag är inte så bekant på nätet, under denna pseudonym, jag har en annan pseudonym
på nätet som är mer bekant här i västerbotten!

Men jag anser denna spalt är en del av mitt privatliv, och inte den allmänna som jag nog är mera bekant under lokalledes!

Den andra alias är nog på sätt och vis viktigare och berör mer människor,
det är ett större forum, med mycket mer oliktänkande än denna forum!
Och farligare på sätt och vis, där får man pass upp med attacker!

Här på denna spalt, förväntar jag mig med att umgås med likasinnade! Här bör jag kunna röra mig som "fisken" i vattnet!

Men jag är lite osäker på dig Nisse! Min Schizofreni gör att jag känner igen de flestas symptom här på spalten, men egentligen känner jag mera i ditt fall, att du växlar humör beroende på hur man bemöter dig!

Kammar man dig baksides så blir du på gott humör, men om man kammar dig lite motsträvigt, så visar du humör! Jag tror vi schizofrena brukar vara rätt jämna till humöret! Men en bekant trodde häromdagen, att jag hade en maniskt läggning,

Men då sa jag att han inte visste hur djävulskt denna sjukdom egentligen påverkar en att bli omänsklig! Man spelar en roll, där okunniga bara kan gissa! Tack Nisse, att du påminnde mig, om att folk kan snacka skit om en helt oskyldig människa! God natt! :cry:
Mer
17 år 9 månader sedan #44696 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet LIVET!
Ursäkta Jocke! Det var nog en gammal bekant som det var fråga om! Det var inte menat att du skulle ta dåligt vid dig! Men du vill vara intigretetsskyddad samtiigt som du kräver att få veta allt om mig själv!

Det stämmer inte på min öppenhet! Inte den som jag har!

Men du får länken till den sida jag råkade snubbla över!

http://www.villavillerkulla.sprayblog.se./

Du får säga vad du vill, du får ha ditt privatliv i fred, men du är en synnerligen misstänksam person.

Du gör mig nyfiken när du säger A, men inte B!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Jocke/Nattskiftet
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44697 av Jocke/Nattskiftet
Svar från Jocke/Nattskiftet i ämnet LIVET!
Jag vet absolut ingenting om dig Nisse, annat än Göteborg och Lillhagens sjukhus! Men jag känner lite på vibbarna, hur du reagerar över vissa ord!
Du är så pass intelligent, att jag bara behöver säga A, för att du ska kunna räkna ut B!

Misstänksam är jag i så fulla måtto, att jag pga min sjukdom ifrågasätter om ngn egentligen menar väl!

Jocke i ditt fall, kan vara en dålig pappa. Ska jag behöva sätta upp en hypotes utifall jag skulle bli en dålig pappa, så är det ingen fullträff!

Och du, respektera min önskan om ett privatliv, eftersom jag i min sjukdomsbild inte kan se de fulla konsekvenserna av vänskap. Jag väljer själv att berätta, vad jag önskar ska komma fram, det kan ingen annan påtvinga mig!

Men jag skulle nog bli en dålig pappa, om du frågar mig! Men som sagt jag känner på dina humörsvängningar när du är på din vakt!

Förstår du mig bättre nu? :rolleyes:
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #44699 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet LIVET!
Scorn, ursäkta om jag kom med en felstavning! Det ska heta scorn och inte Sqorn! Nissegossen är då en rackare på att läxa upp folk, om man råkat stava lite på sniskan, så att säga!

När han är på dåligt humör, då får man veta att man lever! Men scorn, har du inte upplevt naturen, jomenvisst du hade ju en häst!

Jag tror att du behöver lära dig att lita på människor igen. För mig är det oerhört svårt att lita på ngn! Men jag vill inte heller vara en ensamvarg!

Men mina flickkompisar får nog mig, att känna mig som en man ändå! Och jag tvärtom, förvisso! Men jag tror på ett jämlikt samhälle! Ha det gott scorn!

Vars är världen på väg?