LIVET!

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #44891 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet LIVET!
Ursäkta min okunnighet, visst är mcfeast en en mcdonaldsprodukt?
Visst vet jag att hamburgerkött består av hästkött. men vilka ingredienser är det på den, är det inte bacon inblandad här?

Ursäkta en okunnig! :idea:

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 9 månader sedan #44892 av scorn
Svar från scorn i ämnet LIVET!
Idag låg hon hon ner och sov, mitt bland alla hästar och i en stor lerpöl. Gick fram och kliade henne på magen, guuud vad härligt! Tänk om man kunde njuta så mycket av regnet!

Hästkött är gott men jag skulle inte kunna äta min häst dock ^_^
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #44904 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet LIVET!
God Natt scorn!

Vars är världen på väg?
Mer
17 år 9 månader sedan #44951 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet LIVET!
Gratulerar till den väldigt vackra hästen. Det måste kännas härligt att ha en så fin häst. Bry dig inte så mycket om läkaren är pessimistisk om din prognos. Jag vet en som fick höra att han aldrig skulle kunna slutföra sina studier. men det var inget problem för honom och han började sedan också jobba.

Kvinnor har en bättre prognos än män, så chanserna att du snart skall kunna leva ett normalt liv är ganska goda. Det gäller bara att inte ge upp hoppet utan att kämpa vidare mot återhämtning.
Mer
17 år 9 månader sedan #44968 av scorn
Svar från scorn i ämnet LIVET!
Det finns hundra saker som jag har lust att skriva, ingen som jag vet passar in. Vände på myntet och struntade i vad jag vet. Varför behöver jag veta? Hänger med tempot i stället. I'm a work in progress ^_^

Desto mer jag skriver på viska, desto mer önskar jag mig vänner. Missförstå mig inte, jag är inte direkt ensam. Men det är jobbigt att sitta och prata om saker som ingen hänger med i tankemönstret. Det är lika jobbigt att berätta saker om min futtiga vårdtid till människor i samma sits. Finns det ett mellanting? Jag saknar en människa som har förståelsen samtidigt som är stark. Omedelbart tänker jag på min KP som hävdar att "allt går att förstå". Men om jag inte förstår hur jag tänker, hur ska jag förklara det till någon annan? Måste jag förstå för att leva?

Livet, hur att leva, jag är nöjd vart jag är. Jag håller med min läkare. Vissa saker låter man vara. Ska inte börja rota allt för mycket, kan trigga igång något okontrollerbart och irreversibelt!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 9 månader sedan #45002 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet LIVET!
"Finns det ett mellanting? Jag saknar en människa som har förståelsen samtidigt som är stark. Omedelbart tänker jag på min KP som hävdar att "allt går att förstå". Men om jag inte förstår hur jag tänker, hur ska jag förklara det till någon annan? Måste jag förstå för att leva?"


Din kp har fel, det går inte att förstå allt! Många i min omgivning klagar på att jag ställer så förtvivlat svåra frågor, hur så, menar jag! Livet behöver visserligen inte vara komplicerad, men den har verkligen sina komplikationer!

Du kommer säkert att inse om ett tag, att det inte är så enkelt att förstå vad man själv menar, men jag har som princip att motpartnern bör ändå anstränga sig för att komma i rätt nivå med den man pratar med!

Du behöver absolut inte förstå allt för att leva! Du kan försöka förenkla din koppling till dig själv, och söka ro i själen på ngt sätt? Ha det gott Scorn!

Vars är världen på väg?