Att inte bli trodd

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1219177 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Att inte bli trodd
Jag tror jag förstår. Jag ska inte gnälla mer ikväll, kanske imorgon. :)
Mer
4 år 3 månader sedan #1219179 av Modesty
Svar från Modesty i ämnet Att inte bli trodd
Livet Kan vara en kamp.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1219182 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Att inte bli trodd
Beklagligt att du fått KOL Cosmos, det är bra att du försöker sluta med e-cigg, tror som du att det aldrig kan vara bra för lungorna med förångade vätskor man drar ner. Pröva ett nikotinsnus utan tobak, eller ett vanligt nikotin tuggummi när suget sätter in, en enkel andningsövning för lungorna, dra ett djupt andetag- andas in, blås ut luften mellan munnen liten öppning blås ut sakta, gör det så många gånger du vill och orkar, andningsövningen kan hjälpa till med att få slem att lossna lättare. Jag hoppas att du får gå på årliga kontroller, och att din Kol sjukdom följs så att du har bästa möjliga hjälp och lindring. Min mamma hade Kol trots att hon inte var rökare, en syster till mig har också KOL, stadie 2 och får hoppas det håller sig där länge eftersom hon slutat röka sedan lite mer än 1 år.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219216 av wasp
Svar från wasp i ämnet Att inte bli trodd

Cosmos skrev: Jag har inte rökt vanliga cigaretter på två år utan har kört med el-cigg. Dock drabbas även jag av bröstsmärta då och då men tror inte att jag ska dö för det. Däremot har jag utvecklat KOL och har en enorm svårighet att andas både in och ut. Så jag har beslutat att lägga ner även elciggen. Det kan aldrig vara bra att inhalera främmande ämnen i lungorna.

Jag fick elchockar vid mitt första insjuknande 1980, helvetesåret. Som jag minns det så hjälpte de mig att köra igång livet igen. Men det är klart, det kanske skulle ha inträffat oavsett.


Hur pass stor lungkapacitet har du procentuellt?? Man brukar få veta det.
Mer
4 år 3 månader sedan #1219220 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Att inte bli trodd
Jag upplevde att anden svek mig på något sätt, men ändå fungerar saker.

En sådan upplevelse var när jag pratade här på boendet med en personal, och efter 20 minuter hade jag inte sagt något vettigt. Visserligen sade jag då det till henne, men vad jag avrundade med. det kommer jag inte ihåg. Några vettiga ord, tror jag.

Fast det att jag missar på det viset, är sällsynt. Sanningen är med mig!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
4 år 3 månader sedan #1219387 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Att inte bli trodd
Jag vet vad ni tror: killen jag såg på stan som gick och pratade/skrek var bara en hallucination, jag skrev om det i en annan tråd. Men det var på riktigt.