Missbruk bland schizofrena

Mer
18 år 2 månader sedan #34746 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Missbruk bland schizofrena
Underligt vilka inskränkta prioriteringar du gör. Tobak innehåller nikotin som är ett av naturens dödligaste gift, 50mg är en dödlig dos. Sedan tycker jag du kan läsa igenom följande sida för att få lite grepp om vad kaffe gör med psyket: www.caffeineweb.com/

Jag föredrar att hålla mig informerad därför att jag faktiskt bryr mig om min hälsa. Kaffe är det sista jag häller i mig, det urkalkar dessutom skelettet (gissa var alla gamlingar med skört skelett kommer ifrån?).
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34755 av Guest
Svar från Guest i ämnet Missbruk bland schizofrena
Var kan man finna belägg för att kaffe urlakar skelettet?
Mer
18 år 2 månader sedan #34756 av Amanita
Svar från Amanita i ämnet Missbruk bland schizofrena
Skånebjörn: Efter en snabb sökning på google "koffein kalcium" hittade jag följande artiklar:
www.kiropraktorcentrum.com/nyhetsbrev-0508.html
expressen.se/index.jsp?a=421770 (samma artikel)
www.fertility.se/sweden/treatmen ... ffeine.jsp
www.netway.se/willamettevalley/n ... alcium.asp
Mer
18 år 2 månader sedan #34775 av Khujo2001

Amanita skrev: Enda problemet med heroin är att det är olagligt så beroende heroinister måste gå till det extrema för att mätta sitt beroende, och därför blir de kriminella.


Du har fel när det gäller ganska mycket, vilket är konstigt eftersom det vekar som du iallafall har umgåtts i kretsar där droger förekommer. Min bäste vän har jag på nära håll sett sjunka djupare o djupare in i ett heroin-missbruk o det är ingen vacker syn, han har själv insett att han inte är kul o va me längre men han kan inte göra nåt åt det. Heroinet har honom i ett järngrepp, en fruktansvärd drog att säga nåt annat är att ljuga. Jag tycket du borde ha insett det eftersom du påstår att du sett det på nära håll? Heroin o Kokain är liksom Nikotin droger som gör en beroende varken man gillar det eller ej. Medans Amfetamin o Cannabis gör en beroende om man tillhör de 10 % av befolkningen som blir beroendesjuka.
Mer
18 år 2 månader sedan #34789 av Interlude
det är konstigt hur härligt det kan vara med droger (alla sorters), och samtidigt kan dom bli din död. döden är vacker.
Mer
18 år 2 månader sedan #34797 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Missbruk bland schizofrena
Cannabis är nog inte bra att använda om man har psykotisk sjukdom, eftersom den kan utlösa psykoser sk haschpsykoser. Det verkar som de flesta droger utom kaffe och koffein är skadligt vid schizofreni. Nikotin skall t.o.m kunna minska risken att få schizofreni i motsats till cannabis som kan öka risken.